8 soļi, kā atrast piemērotāko franšīzi

Pasaulē ir simtiem franšīzes uzņēmumu, no kuriem izvēlēties, taču, lai izvēlētos sev atbilstošāko un piemērotāko franšīzi, kas atbilst franšīzes ņēmēja prasmju kopumam, pieredzei un mērķiem, ieteicams sekot astoņiem padomiem un rīkoties apzinīgi.

1. Mērķu definēšana.

Kādi ir mērķi, kas rosināja apsvērt franšīzes iegādi? Tie var būt, piemēram: kļūt par noteicēju pār savu uzņēmumu, labāk sabalansēt darbu ar ģimeni, interese pielietot savas zinašanas biznesā, palielināt turības apmēru un citi faktori. Šis ir laiks, lai iedziļinātos savās vēlmēs un definētu mērķus. Tas ir būtisks starta punkts tālākajā biznesa veidošanā.

Daudzi cilvēki nosaka mērķus, tos neizpilda un padodas. Tas rada negatīvas izjūtas, tādēļ mērķi ir kārtīgi jāizvērtē. Lai izveidotu racionālus mērķus, un franšīzes bizness izdotos veiksmīgs, ieteicams sekot šiem trim nosacījumiem:

a) mērķim jābūt reālam un īstenojamam. Izaicinājumi ir labi, taču, ja neizdosies sasniegt kādu no mērķiem, franšīzes ņēmējs ātri vien zaudēs interesi par to sasniegšanu un biznesu;

b) mērķim jābūt specifiskam un izmērāmam. Neder noteikt mērķi: “Es kādreiz vēlos būt bagāts.” Tā vietā jānosaka: “Līdz 50 gadu vecumam bankas kontā man būs viens miljons eiro.”

c) mērķim jābūt kam tādam, ko franšīzes ņēmējs pats vēlas. Neviens nevar franšīzes ņēmēja mērķim piešķirt nozīmi kā vien viņš pats.

2. Franšīzes iespēju identificēšana.

Lai atrastu piemērotāko franšīzi, tās ņēmējam ir jāizpilda mājasdarbs un jāidentificē potenciālie franšīzes uzņēmumu varianti, kas atbilst potenciālā franšīzes ņēmēja kritērijiem. Ir pozitīvi, ja ir vismaz dažas iespējas, ko salīdzināt. Tad vajadzētu aplūkot franšīzes uzņēmumus, kuri interesē franšīzes ņēmēju, iedomāties sevi šajā uzņēmumā un tā ikdienas dzīvē. Pirmā vieta, kur lielākā daļa meklē informāciju par franšīzes biznesa iespējām, ir internets. Šī metode gan var radīt apjukumu, ņemot vērā plašo iespēju klāstu, tāpat nav viegli izvēlēties starp dažādiem franšīzes veidiem.

3. Izveido pirmo kontaktu.

Sazinoties ar franšīzes devēju, palūkojiet, kā viņš tiek galā ar potenciālā franšīzes ņēmēja jautājumiem. Ja atbildes nav uzreiz, tad jāizvērtē, cik drīz saņemat atbildi. Tāpat nevajadzētu kautrēties pavaicāt citiem franšīzes ņēmējiem, kā viņi jūtas šajā uzņēmumā un vai apmierināti ar tā kultūru. Tāpat vērts izvērtēt franšīzes devēja komunikāciju:

a) vai viņš uz telefona zvaniem atbildēja profesionāli?

b) vai bija iespējams uzreiz ar pirmo zvanu sazvanīt franšīzes pārdošanas departamentu?

c) vai franšīzes uzņēmuma pārstāvis uzreiz sniedza atbildes uz jautājumiem?

d) vai viņi vaicāja informāciju par zvanītāju?

e) vai viņi kļuva ieinteresēti, dzirdot interesi par uzņēmumu?

f) vai viņi piedāvāja nākamo rīcības plānu? Vai atsūtīja papildus informāciju par franšīzes uzņēmumu?

g) kā Jūs vērtētu katru no viņiem desmit baļļu skalā?

4. Procesu identificēšana

Sazinoties ar franšīzes devēju, vajadzētu viņiem palūgt informāciju par franšīzes pārdošanas apjomu izvērtēšanu un kvalifikācijas procesu. Tie ļauj palīdzēt franšīzes ņēmējam novērtēt progresu un izvērtēt rezultātus, tādēļ vajadzētu izvairīties no franšīzes kompānijām, kurām nav šādu sistēmu. Franšīzes uzņēmumā jābūt sistēmai, kas aptver abas biznesā iesaistītās puses.

5. Franšīzes dokumentu izvērtēšana.

Kad saņemti visi nepieciešamie franšīzes dokumenti un līgums, būtu ieteicams tos izvērtēt kādam juristam, kas labi orientējas franšīzes dokumentos, savādāk tas var maksāt dārgi.

6. Intervijas ar esošajiem franšīzes īpašniekiem.

Franšīzes devēja piedāvātajos dokumentos jābūt iekļautai arī citu franšīzes ņēmēju sarakstam. Ja tas trūkst, dokuments nav pilnīgs. Vajadzētu sazinātes ar franšīzes ņēmējiem, lai uzzinātu, kā viņiem veicas un uzdot jautājumus par priekšrocībām un trūkumiem, ko viņi atklājuši, strādājot franšīzes biznesā.

7. Tikšanās ar franšīzes devēju.

Daudzi franšīzes devēji rīko tikšanos ar potenciālajiem franšīzes ņēmējiem, kas ļauj apciemot uzņēmumu un tikties ar tā darbiniekiem. Šādi pasākumi ir iespēja gan franšīzes devējam, gan ņēmējam izveidot nākotnes biznesa attiecības.

8. Franšīzes līguma noslēgšana.

Pēdējais solis ir franšīzes līguma noslēgšana. Vienam tā eksemplāram ir jāatrodas pie franšīzes ņēmēja.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus