Franšīze sniedz ieguvumus ikvienai iesaistītajai pusei

Franšīzes devēja mērķis ir radīt ieguvumus ikvienam, kurš ir iesaistīts šajā biznesā. Tādēļ viņam ir jāattīsta tāds franšīzes tīkls, kas rada pietiekami lielus ieņēmumus, lai ļautu pelnīt pat pēc izdevumiem, ko rada biznesa licencēšana, tehnoloģiju ieviešana, sistēmu izveide, kā arī regulāra sadarbības partneru uzraudzība. Tomēr rezultātā franšīzes devējs gūst no tā, ka viņš var izmantot citu cilvēku palīdzību un līdzekļus, lai paplašinātu savas kompānijas darbību. Tāpat franšīzes devēja maksājumi ļauj attīstīt uzņēmējdarbības, nepārdodot daļu kompānijas citiem investoriem vai ņemot aizdevumu bankā un pēc tam ilgu laiku maksājot par to papildus procentus.

Savukārt franšīzes ņēmēja ieguvumi ir peļņa un neatkarība. Kaut arī franšīzes ņēmējs izmanto franšīzes devēja vārdu un biznesa sistēmu, viņš nenoliedzami ir neatkarīgs uzņēmuma īpašnieks. Tāpat ir pierādīts, ka uzņēmums, kas ir franšīze, nereti strādā veiksmīgāk, nekā tad, ja cilvēks sāk savu biznesu no nulles – protams, šeit katrs gadījums jāskata individuāli. Būtisks ir arī laika ietaupījums, jo sākt strādāt var ātrāk, nekā būvējot savu uzņēmumu. Nenoliedzams ieguvums ir arī franšīzes devēja nodrošinātās sākotnējās apmācības un atbalsts nākotnē, kā arī pazīstams zīmols, kas citās vietās jau ieguvis pircēju uzticību. Jāatzīmē, ka franšīzes ņēmējam no nulles nav jāveido arī mārketinga sistēma – viņam ir pieeja franšīzes devēja materiāliem, kas ļauj ietaupīt laiku un tā vietā darīt ko citu, lai attīstītu kompāniju un veicinātu pārdošanas apjomus.

Galu galā arī klienti ir ieguvēji, jo viņiem ir pieeja labi vadītam biznesam, kas nodrošina pircēju ar kvalitatīvām precēm vai pakalpojumiem par atbilstošu cenu.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus