Kā franšīzes ņēmējam atrast piemērotus darbiniekus?

Viens no lielākajiem izaicinājumiem, ar ko sastopas franšīzes ņēmējs, veidojot jaunu uzņēmumu vai tirdzniecības vietu, ir atrast piemērotus darbiniekus un tos apmācīt. Personāla menedžeriem ir jāatrod cilvēki, kuri tiešām vēlas iesaistīties šajā biznesā un spēj kvalitatīvi apkalpot klientus, kā arī būs uzticīgi un veidos kompānijas reputāciju. Turklāt viņiem būs jāatrod simtiem šādu darbinieku un jāatlasa labākie no visiem. Šajā blogā apskatīsim priekšnosacījumus, kā atrast piemērotāko darbinieku.

1. Atrodiet cilvēkus, kuriem piemīt uzņēmumam piemērotākās īpašības.

Lai to izdarītu, sākotnēji ir jānosaka, kādas rakstura īpašības ir vispiemērotākās biznesam konkrētajā jomā. Vai šī nozare rada paaugstinātu stresu, kur nepieciešams nosvērts cilvēks, vai tieši otrādi – vajadzīgs impulsīvs cilvēks, kas spēj ātri pielāgoties un pieņemt lēmumus? Vai darbiniekiem tiks uzticēts liels naudas daudzums vai liels preču apjoms? Ja tā, tad arī pašdisciplīna būs viena no īpašībām, kurai jāpiemīt kandidātam. Savukārt, ja zīmols tiek pozicionēts kā spilgts un jautrs, tad arī darbiniekiem jābūt ar augstu enerģijas līmeni, lai saskanētu ar zīmola izplatīto ziņu.

2. Meklējot darbiniekus, atlasē integrējiet personības testus.

Darbinieku personības testi ļauj uzdot dažādus jautājumus, lai noteiktu, vai konkrētā cilvēka rakstura īpašības ir atbilstošas franšīzes kompānijai. Šādi pētot kandidātus, iespējams ātri vien noteikt, kuri ir spēcīgākie no viņiem, un ļauj justies pārliecinātam, ka tiks izvēlēts piemērotākais cilvēks, kurš nodrošinās labāko klientu apkalpošanu.

3. Jāmeklē konkrētas īpašības.

Darbiniekiem ir jāpapildina vienam otra stiprās īpašības un jāstrādā vienotiem kā komandai. Līdz ar to darba intervijas laikā ir jāizprot, konkrētā kandidāta spēcīgās iezīmes, nosakot, vai un kā tās papildinās biznesu. Gala rezultāts būs darbinieki ar konkrētām īpašībām, kuri saskan arī kompānijas zīmolu un raksturo to.

Līdz ar to, ja franšīzes ņēmējs noteiks konkrētas galvenās īpašības un definēs tās kā priekšnoteikumu kandidātu atlasē, tas palīdzēs veidot līdzīgi domājošu darbinieku komandu. Viņi, lai arī būs dažādi kā personības, vienlaikus veidos zīmola reputāciju un nodrošinās vienotu pieredzi, neskatoties uz to, cik daudz tirdzniecības vietu būs konkrētajam franšīzes ņēmējam.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus