Kā izveidot veiksmīgu franšīzes mārketinga stratēģiju?

Pēc tam, kad izietas sākotnējās apmācības, franšīzes ņēmējs ir entuziasma pilns sākt savu biznesu. Taču brīdī, kad nākas sastapties ar realitāti – aso konkurenci, tirgus nelabvēlīgo situāciju un citiem faktoriem, kas ietekmē biznesu – būtiska nozīme būs izveidotajai mārketinga un pārdošanas stratēģijai. Veiksmīgs mārketings ir zināšanu uzkrāšana, un var teikt, ka tas apkopo gan sava veida mākslu, gan zinātni. Mārketinga stratēģijas izveidei nevajadzētu kļūt par sarežģītāko biznesa procesu, tomēr to veidojot jāatceras, ka nāksies saprast mainīgās patērētāju vēlmes un meklēt jaunus veidus, kā viņus pievilināt iegādāties tieši konkrētās preces vai izmantot pakalpojumus.

Mārketinga plāns tuvākiem gadiem

Nav pilnīgi vienota raksturojuma, kā veidot mārketinga stratēģiju, jo tā būs atkarīga no franšīzes ņēmēja mērķiem. Tomēr būtiski ir saprast, ko franšīzes ņēmējs vēlēsies sasniegt viena, divu vai pat piecu gadu laikā. Ņemot vērā iepriekšējo darba pieredzi (franšīzes ņēmējs var būt strādājis pārdošanā un mārketingā), ir iespējams izvērtēt taktiku, kas darbojusies veiksmīgi vai nestrādājusi tik labi, kā varētu vēlēties, veidojot jauno stratēģiju.

Arī franšīzes devējs jauno sadarbības partneri nodrošinās ar tādu informāciju, kā, piemēram, reklāmas stratēģiju, aprakstu, kā izmantot sociālos tīklus, kā veidot cenu un kā darboties ar zīmolu, kā arī veiks apmācības šajos jautājumos.

Skaidri definēti mārketinga mērķi

Tomēr, veidojot mārketinga plānu, jānosaka skaidri mērķi – ko ar šo biznesu franšīzes ņēmējs vēlas sasniegt? Tāpat jāaplēš skaidri finanšu mērķi. Franšīzes ņēmējam ir jādefinē mērķa tirgus un jāidentificē potenciālais klients, kā arī jāsaprot zīmols un uzņēmuma vērtības, kas būs jāparāda arī patērētājam. Pēc tam ir jāplāno pārdošanas un reklāmas stratēģija un jāizveido budžets, kā arī jānosaka termiņi. Tad, kad šis plāns ir izveidots, ir vērts to apspriest ar franšīzes devēju, jo viņam jau ir pieredze biznesā – iespējams, viņš jau ir pārbaudījis, ka franšīzes ņēmēja izveidotā stratēģija nestrādā vai tieši otrādi – darbojas veiksmīgi. Tas ļaus izvairīties no lieliem tēriņiem.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus