Kā izveidot veiksmīgu restorānu franšīzi?

Franšīze ir viena no panākumu atslēgām, ja mazs, neatkarīgs restorāns vēlas paplašināties un atvērt vairākas tirdzniecības vietas, izaugt ārpus savas komforta zonas, sasniedzot liela reģionāla tīkla līmeni. Tomēr franšīzes devēji nereti iestrēgst stratēģijas izveidē, lai gūtu panākumus, jo viņu spēcīgā puse ir restorānu darbība, nevis izaugsmes vadība. Tās ir divas dažādas prasmes. Līdz ar to šajā blogā aplūkosim, kas būtu jādara restorānu īpašniekiem, lai veicinātu savas franšīzes kompānijas izaugsmi.

1. Esi sagatavojies. Izveido stratēģiju, kas soli pa solim jādara, sākot no atrašanās vietas, ēkas dizaina, aprīkojuma, interjera, apmācību programmas, cenu vadlīnijas, vietējā mārketinga stratēģija un operācijas klientu apkalpošanā un iekšējās darbības. Daudzi restorānu vadītāji vada savu biznesu bez šīm vadlīnijām, līdz ar to šis solis var būt nozīmīgs attīstības veicināšanā;

2. Piesardzīga pieeja. Nepaplašinies pārāk strauji. Pelnītspējīgu tirdzniecības vietu atvēršana ir ilgtermiņa panākumi. Neveiksmes nozīmē franšīzes tirdzniecības vietas slēgšanu un negatīvu klientu noskaņojumu;

3. Izveido spēcīgu sistēmu un partneru ķēdi, kas atbalsta franšīzes biznesu. Tas nozīmē rūpīgu piegādātāju, izplatītāju un tirgotāju izvēli, kam ir atbilstoša stratēģija, kas kvalitatīvi apkalpo konkrēto franšīzes biznesu, un strādā čakli, lai atbalstītu franšīzes biznesu. Franšīzes operāciju infrastruktūra ir ļoti nozīmīga tālākai attīstībai;

4. Izveidojiet kvalificētu franšīzes biznesu. Labākie vadītāji izvēlas un apstiprina tādus franšīzes ņēmējus, kuriem ir pieredze, nepieciešamais kapitāls un entuziasms apkalpošanā. Šīs prasības ir neapstrīdamas. Kandidāti, kas meklē ko jaunu, lai izrautos no rutīnas vai dodas pensijā, nav īpaši piemēroti apkalpojošajam sektoram;

5. Pavadiet ilgāku laiku ar franšīzes partneriem, palīdzot viņiem izvēlēties piemērotākos nekustamā īpašuma partnerus, identificējot labākās atrašanās vietas un dodot padomus, vai nosacījumi, uz kādiem tiek izīrēts īpašums, ir pievilcīgi;

6. Ļoti būtiskas ir apmācības. Kritiska sastāvdaļa franšīzes biznesā ir nodrošināt atbilstošas zināšanas un sagatavotību. Tirdzniecības vietas atvēršana ir tikai sākums. Tad nepieciešams strādāt bez zaudējumiem un gūt peļņu. Labi franšīzes devēji atvēlēs pietiekami ilgu laiku jaunas tirdzniecības vietas atvēršanai;

7. Franšīzes devējam nepieciešams pārliecināties, ka ir atgriezeniskā saite ar klientu, lai saprastu, vai franšīzes bizness un jaunie partneri seko nosacījumiem un veido attiecības ar klientu;

8. Saikne ar franšīzes ņēmējiem. Būtu visu laiku jānodrošina pozitīvs un konstruktīvs dialogs ar partneriem, jāuzklausa viņi, jāatbild uz viņu bažām un jānodrošina risinājumi problēmām, ko viņi nespēj vieni atrisināt.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus