RE/MAX: Mūsu durvis ir atvērtas visiem, kuriem ir vēlme un pareizā attieksme

septembris 18, 2018 - 11 minūtes

Starptautiskā nekustamā īpašuma uzņēmuma RE/MAX aģenti pasaulē ir visproduktīvākie, un katrs aģents vidēji pārdod divas reizes vairāk nekā tuvākais sekotājs, intervijā stāsta uzņēmuma reģionālais īpašnieks Rinalds Tērs, raksturojot pirmo darbības gadu Latvijā kā veiksmīgu.

RE/MAX

Rinalds Tērs – otrais no labās puses

Kad sākāt darbību Latvijā un kādi ir pirmie rezultāti?

Darbību Latvijā RE/MAX sāka 2017.gada 1.janvārī, kad atvērām savu reģionālo biroju. 2017.gada 1.jūlijā atklājām pirmo franšīzes biroju RE/MAX City ar mērķi sniegt iespēju cilvēkiem pievienoties mums, un apskatīt, kā strādā RE/MAX, kāda ir šī uzņēmuma uzņēmējdarbības kultūra un sistēma. Vērtēju, ka birojam pirmais gads ir aizvadīts veiksmīgi, protams, ir bijuši dažādi izaicinājumi, taču mums aktīvi pievienojas aģenti, ir klienti, sadarbības partneri un noslēgti darījumi.  Arī šogad ir plānots paplašināt biroju tīklu Latvijā un neapstāties pie sasniegumiem. Jāatzīmē, ka mūsu biroja durvis ir atvērtas visiem, kuriem ir vēlme strādāt un pareizā attieksme – visiem, kuri ir gatavi mācīties un apgūt jaunas zināšanas.

Kā nonācāt līdz RE/MAX?

Pats iepriekš cieši ar nekustamā īpašuma nozari neesmu bijis saistīts, taču to uzskatu par savu stiprāko pusi. Tas, kā nokļuvu līdz RE/MAX, notika pavisam nejauši. Tolaik strādāju pie interesanta projekta kopā ar amerikāņu un vietējo kompāniju – būvējām superjahtas Bugatti Ninietta prototipu, vadīju šo projektu. Kādu dienu braucu uz darbu no Siguldas uz Rīgu, un pa ceļam lasīju sievas dāvināto grāmatu Džeka Kenfīlda “Panākumu principi”, kurā aprakstīti dažādu jomu pasaulē veiksmīgu cilvēku stāsti. Grāmatā aprakstīts, kā nokļūt no vietas, kur esi, tur, kur vēlies būt. Grāmatā bija jāieskicē arī savi nākotnes mērķi, un toreiz ierakstīju vienu no saviem mērķiem – radīt jaunus uzņēmumus un organizācijas, kur ikviens, kurš pievienojas un sāk karjeru, attīstās gan profesionāli, gan personīgi. Grāmatā bija aprakstīts arī par RE/MAX dibinātāju un vadītāju Deivu Linigeru. Tas, ko izlasīju, spēcīgi iegūlās manā prātā, un nolēmu nekavējoties sazināties ar šo uzņēmumu. Pēc neilga laika sākām sarunas – gan attālināti, gan klātienē un tā sākās mūsu sadarbība.

Vai uzņēmums neskatījās skeptiski uz potenciālo sadarbību, ņemot vērā Latvijas izmērus?

Pilnīgi noteikti nē. RE/MAX aptuveni pirms desmit gadiem jau mēģināja strādāt Latvijā, taču tolaik šī darbība beidzās neveiksmīgi.

Kādēļ izvēlējāties tieši RE/MAX?

Mani pamatā uzrunāja uzņēmējdarbības modelis, kultūra, līderības un projektu vadības pamatprincipi, ko pauž RE/MAX. Sapratu, ka šis uzņēmējdarbības modelis ir vairāk, nekā vienkārši nekustamā īpašuma bizness, un ticu, ka šis modelis mainīs ne tikai nekustamā īpašuma nozari, bet arī citas nozares. Jāatzīmē, ka pirmkārt, no šī modeļa iegūst lielākā daļa sabiedrības – cilvēki, kuri pievienojas un uzsāk darbību šajā nozarē, klienti, nekustamā īpašuma speciālisti, aģenti un tad tikai franšīzes īpašnieki un reģionālie vadītāji.

RE/MAX

Kāda ir atšķirība starp šo un parastā uzņēmējdarbības modeļa kompānijām?

Šim biznesam ir trīs virzieni. Kompānijai ir reģionālais īpašnieks, kas ir master franšīze, brokeris – īpašnieks un nekustamā īpašuma aģents – uzņēmējs. Visiem viņiem ir viens kopīgs aspekts – visi ir neatkarīgi uzņēmēji, katram ir sava daļa atbildības, pienākumi un investīcijas. Reģionālā īpašnieka pamatuzdevums ir palīdzēt attīstīt starptautisku veiksmīgu uzņēmējdarbību saviem franšīzes partneriem – esošiem vai potenciāliem uzņēmumiem, kuri vēlas veidot savus birojus. Mans ieguldījums sākotnēji ir vislielākais, taču es būšu pēdējais, kurš no šī biznesa iegūs. Brokera – franšīzes partnera kā biroja īpašnieka uzdevums ir palīdzēt nekustamā īpašuma speciālistam – uzņēmējam attīstīt starptautisku veiksmīgu uzņēmējdarbību. Savukārt uzņēmējs sniedz pakalpojumus klientam darījumos ar nekustamajiem īpašumiem. Tādējādi pirmais, kurš saņems vislielāko finansiālo atdevi, būs tieši viņš. Uzņēmējs mums ir centrālā persona – viņš saņems atbalstu, izaugsmes iespējas, apmācības, sistēmu un daudz ko citu. Un tikai tad, kad būs pietiekami daudz veiksmīgu nekustamā īpašuma speciālistu, tad atdevi saņems reģionālais franšīzes īpašnieks. Šī sistēma neļauj sēdēt bezdarbībā, nemitīgi ir jāstrādā un jāsniedz atbalsts pārējiem mērķu sasniegšanā.

Ko saņem aģents, sākot darbu RE/MAX?

No investīciju viedokļa – uzņēmējam, kas izvēlas strādāt nekustamo īpašumu nozarē kopā ar RE/MAX ir jāiegulda vismazākās investīcijas, un viņš uzņemas arī viszemāko risku. Sākot veidot uzņēmējdarbību, viņam tiek iedots pilnībā aprīkots birojs labā atrašanās vietā. Mūsu birojs ir iekārtots netipiski šai nozarei, tā, lai tikšanās ar klientiem varētu rīkot neformālā, nesaspringtā gaisotnē.

Tāpat aģentam tiek nodrošināta biroja tehnika, un būtiskākais – viņš strādā zem pasaules TOP zīmola. Latvijā varbūt vēl neesam tik atpazīstami, taču kļūstam aizvien populārāki, ar mums sazinās ārvalstu pilsoņi no dažādām pasaules valstīm, sākot no Baltijas valstīm līdz pat ASV. Tāpat uzņēmējs saņem atbalstu – tehnoloģijas, datubāzi, CRM. Papildu atbalsts ir arī izglītības sistēma, kur strādā pasaules labākie personības treneri, kas veidojuši īpašas programmas, un tas RE/MAX aģentus atšķir no pārējiem aģentiem pasaulē. Dati liecina, ka RE/MAX aģenti pasaulē ir visproduktīvākie un katrs aģents vidēji pārdod divas reizes vairāk nekā konkurenti.

Kurš var kļūt par RE/MAX aģentu?

Par RE/MAX aģentu var kļūt jebkurš, kuram ir vēlme un attieksme, kurš vēlas mācīties un gūt panākumus.

Cik sarežģīti ir kļūt par RE/MAX franšīzes partneri?

RE/MAX franšīze ir starp piecām TOP franšīzēm pasaulē, un starp nekustamā īpašuma franšīzēm ieņem pirmo vietu. Mēs izvērtējam cilvēkus, pirms viņi kļūst par franšīzes partneriem, taču principā par partneri arī var kļūt jebkurš, kurš to vēlas, būtiski ierobežojumi nepastāv. Vienīgais, ko vērtējam īpaši rūpīgi – vai cilvēks būs spējīgs nest RE/MAX vārdu un vērtības.

Mums ir izstrādāta sistēma, kā novērtējam potenciālo partneri. Viņam ir jābūt skaidrai vīzijai, biznesa plānam un redzējumam, kā uzņēmums attīstīsies nākamo piecu gadu laikā.

Tagi: