Vai veidot franšīzi vai neveidot?

Daudzi uzņēmumi meklē iespējas izaugsmei, taču, ņemot vērā neskaidro politisko un ekonomisko vidi, īsteno piesardzīgu politiku. Tomēr, lai attīstītu uzņēmējdarbību, pastāv daudzas iespējas, pat, ja uzņēmējam nav pieeja pietiekami lielam paša kapitālam, lai varētu finansēt izaugsmi.

Daudzi cilvēki ir dzirdējuši terminu “franšīze” un asociē to ar pasaulē labi zināmiem zīmoliem, piemēram, McDonald’s vai Subway. Taču daudziem biznesa īpašniekiem franšīzes iespējas un tās darbības principi ir nezināms aspekts un šķiet sarežģīts.

Kas ir franšīze?

Franšīze ir process, kad tie piešķirta licence citai personai biznesa vadīšanai ar konkrētā uzņēmuma zīmolu un tā ievieš šī uzņēmuma procesus un sistēmas, apmaiņā pret franšīzes komisijas maksu – sākotnējo samaksu un ikmēneša maksu (parasti konkrētu procentu veidā no apgrozījuma). Franšīzes devējs nodrošina sākotnējās apmācības, regulārās apmācības un pieeju plašākam tīklam. Franšīzes devējs neiesaistās biznesa izveidē vai ikdienas darbībās, piemēram, darbinieku apmācībās vai izaugsmes veicināšanā.

Es apsveru iespēju savu biznesu pārveidot par franšīzi, ko man darīt tālāk?

Franšīzes biznesa izveide nav lēts vai ātrs veids, kā paplašināties, un tā nav iespēja izglābt biznesu, kas iet uz bankrotu. Franšīzes biznesam ir nepieciešams ievērojamas laika un naudas investīcijas, taču, ja tas tiek izveidots labi, finansiālais atalgojums var būt ļoti liels.

Pirms franšīzes biznesa izveides, ir jāapsver un jānosaka, vai biznesu iespējams adaptēt franšīzes modelim. Ir jāizvērtē sekojoši punkti:

  1. Kāds ir mans zīmols un vai tas ir aizsargāts ar likumu?
  2. Kādi aspekti ir nepieciešami, lai pārdotu produktus vai pakalpojumus?
  3. Kā mans bizness atšķirsies no citām franšīzēm, un vai manus panākumus ir iespējams atkārtot?
  4. Kādas apmācības ir jāpiedāvā?
  5. Kādi procesi tiks iekļauti rokasgrāmatā?
  6. Kādus franšīzes ņēmējus es meklēju?
  7. Kā franšīzes bizness tiks finansēts, sākotnēji un regulāri?

Meklē profesionālu padomu

Apspriedieties ar citiem franšīzes devējiem par viņu pieredzi, ieejot tirgū un darbību. Tāpat būtu jāmeklē profesionāls padoms, ieskaitot sekojošus aspektus:

  • Franšīzes līgums;
  • Rokasgrāmata;
  • Mārketinga materiāli;
  • Zīmola aizsardzība.
  • Finansiālais padoms, lai rastu pieeju finansējumam.

X