10 padomi, kā palielināt biznesa apjomu

Biznesa pārveidošana par franšīzi varētu būt labs veids, kā palielināt panākumus, un palīdzēt to darīt arī citiem. Tomēr, kā ikvienam biznesam, arī franšīzei ir savi šķēršļi un izaicinājumi. Šajā blogā esam apkopojuši desmit padomus, kas var palīdzēt audzēt franšīzes biznesa apjomus un padarīt to par veiksmīgi kompāniju.

1. Pieeja resursiem.

Ņemot vērā, ka franšīzes ņēmēji ir daļa no lielākas organizācijas, ir nepieciešama speciāla mentoringa programma, lai viņi spētu gūt panākumus. Tādēļ pieeja resursiem un apmācību programmām ir labs veids jaunajam franšīzes īpašniekam saprast, kā iepriekš strādājuši citi franšīzes ņēmēji un kas veicies labāk, bet kas – nav izdevies.

2. Uzlabo savu biznesa modeli līdz perfektam stāvoklim.

Franšīzes devējam nepārtraukti ir jāstrādā pie sava biznesa modeļa uzlabošanas, un tas konstanti jāpilnveido, kamēr vien nav perfekts. Biznesa modelim jābūt spēcīgam un veiksmīgam.

 3. Veiksmīga biznesa modeļa demonstrācija, lai piesaistītu franšīzes ņēmējus.

Ja franšīzes devējs vēlas piesaistīt pēc iespējas vairāk franšīzes ņēmēju, labākais, kas tos var pārliecināt, ir veiksmīgs biznesa modelis. Bieži vien franšīzes biznesa uzsākšanai nepieciešams gan daudz naudas, gan laika, tādēļ jāparāda, kādēļ tieši konkrētais uzņēmums ir vislabākais.

 4. Sākotnēji pamatus ir vērts būvēt tuvākajā apkārtnē.

Pirms sākt audzēt franšīzi ārpus savas valsts, ir būtiski izveidot spēcīgu bāzi vietējā tirgū. Ir vērts sākt ar vietējo franšīzes ņēmēju piesaisti, un, kad uzņēmums jau ieguvis pietiekami lielu daļu vietējā tirgū, var sākt augt uz ārpusi.

 5.Pārliecinieties, vai franšīzes ņēmējs zina atšķirību starp privāto biznesu un franšīzes biznesu.

Ja franšīzes ņēmējs sāk šo biznesu, esot pārliecināts, ka vada privāto biznesu, viņš negūs panākumus. Tādēļ nepieciešams pārzināt šī biznesa tipu un pārliecināties, kā pieņemtie lēmumi ietekmē pārējos.

 6.Piedāvā franšīzes ņēmējam kaut ko unikālu.

Franšīzes devējam jāpiedāvā saviem potenciālajiem partneriem kas unikāls, ko viņi nesaņemtu, ja sāktu privāto biznesu. Tas var būt finansiālais padoms, pieeja sistēmām, speciālas apmācības vai kas cits, taču jābūt āķim, kas pārliecina cilvēkus, ka šis ir labākais veids, kā viņi gūs panākumus.

 7.Būtiska loma ir klientu apkalpošanai.

Franšīzes biznesam jāpārsteidz klients, jo kvalitatīva klientu apkalpošana ietekmēs arī franšīzes ņēmēju piesaisti.

 8.Franšīzes ņēmējam arī pašam jādomā par mārketingu.

Neskatoties uz to, ka franšīzes ņēmēja uzņēmums ir daļa no lielākas franšīzes sistēmas, franšīzes ņēmējam pašam jādomā par to, kā piesaistīt klientus. Franšīzes devējs nevar visu izdarīt viņa vietā.

 9.Uzņēmuma īpašniekam nav jābaidās būt unikālam.

Biznesa īpašnieka personībai franšīzē ir nozīme. Viņam jāizmanto tas, kas padara viņu par unikālu, lai veidotu franšīzes biznesa reputāciju.

 10.Radi līdzsvaru starp struktūru un brīvību.

Ir vairākas lietas, kas visiem franšīzes devējiem jādara vienādi, lai veiksmīgi vadītu lielu kompāniju. Tas ietver, piemēram, dokumentācijas veidošanu un darbības plānošanu. Tomēr ir jāpastāv līdzsvaram starp struktūru un brīvību.

 

Kopumā franšīzes bizness var būt vērtīga pieredze ikvienam cilvēkam, un ar šo padomu palīdzību iespējams izveidot stabilu kompāniju, kas gūst panākumus.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus