10 soļi ceļā uz savu franšīzes biznesu

Ja uzņēmējam pieder veiksmīgs bizness un viņš apsver paplašināšanos ar franšīzes biznesa palīdzību, tas ir tikai apsveicami. Lai to izdarītu, būs jāapsver vairākas nianses, un jāsper vairāki soļi, lai attīstītu šo biznesu.

Franšīzes biznesa izveide, lai arī ir labs veids izaugsmei, prasīs finanšu ieguldījumus un piepūli. Tas prasīs fokusēties uz vairākām detaļām, veidot dokumentus un ieviest dažādas sistēmas, izpildīt likumdošanas prasības, kā arī izvērtēt savu biznesa modeli, pirms slēgt līgumu ar pirmo franšīzes ņēmēju.

Šajā blogā tiek aplūkoti 10 soļi, kuri būs jāsper, veidojot franšīzes biznesu. Šie soļi nav viegli, ātri vai vienkārši, taču tie vedīs uz ceļa, lai potenciālais franšīzes devējs kļūtu labāk informēts un sagatavojies.

1. Pilnīgi un objektīvi novērtējiet savu pašreizējo biznesu.

Izvērtējiet pašreizējo biznesa situāciju un attīstiet stratēģisko biznesa plānu, sekojot šādām vadlīnijām:

a) Pārliecinieties, ka jūsu pašreizējā biznesa koncepts ir pievilcīgs gan klientiem, gan potenciālajiem franšīzes ņēmējiem, un to iespējams atkārtot arī citos tirgos;

b) pajautājiet, vai esošais bizness ir pelnītspējīgs, un, ja atbilde nav pārliecinošs „jā”, tad nevar gaidīt, lai franšīzes ņēmējs to vēlētos iegādāties;

c) nosakiet, vai franšīze ir labākā iespēja izaugsmei? Vai pašreizējais biznesa modelis nodrošinās pozitīvu atdevi franšīzes ņēmējiem?

d) nodrošiniet, ka jūsu biznesa operācijas ir pārbaudītas un sistēmas – dokumentētas;

e) pārbaudiet, vai bizness ir ilgtermiņā uzturams vai tikai trends;

f) izanalizējiet tirgu, lai pārliecinātos, vai tajā ir vajadzība un pieprasījums pēc konkrētā biznesa koncepta, produkta vai pakalpojuma. Tāpat nepieciešams pārbaudīt, kāda būs konkurence dažādos tirgos;

g) garantējiet, ka esat finansiāli gatavs īstenot sava biznesa mērķus.

2. Mainiet biznesa īpašnieka domāšanu uz franšīzes devēja domāšanu.

Domājot par franšīzes biznesu, nepieciešams mainīt fokusu no individuāla biznesa vadības uz citu cilvēku apmācīšanu, kā šo biznesu veiksmīgi atveidot. Tas nozīmē atrast pareizos franšīzes ņēmējus un vēlēties viņus atbalstīt.

3. Pieņemiet konkrētus lēmumus par biznesa modeli.

Tas, ko jūs šajā etapā nolemsiet, būs pamats pelnītspējai un daudz kas no tā tiks iekļauts franšīzes līgumā: maksājumi, franšīzes tips, finansiālās prasības franšīzes ņēmējiem, teritorija un citi.

4. Izveidojiet franšīzes rokasgrāmatu.

To izmantos visi franšīzes ņēmēji, un tā būs kā labs ceļvedis viņu darbībai. Tajā iekļauta uzņēmuma politika, ikdienas darbības, gaidas, apmācības un kvalitātes kontrole. Neatņemams palīgs tam ir detalizēts mārketinga plāns, kurā ietvertas metodes, kā reklamēt franšīzes ņēmēja biznesu un ko franšīzes devējs sagaida no saviem partneriem.

5. Franšīzes biznesa dokumentu sagatavošana un reģistrācija.

Tos veidojot, nepieciešams izpildīt visas likumdošanas prasības.

6. Sagaidiet visus apstiprinājumus.

Kad dokumenti iesniegti, nepieciešams sagaidīt visus nepieciešamos apstiprinājumus no valsts institūcijām un tad var sākt pilnvērtīgi darboties.

7. Veidojiet savu komandu.

Iespējams, agrāk bija pietiekami ar to, ka visu darījāt pats vai ar dažu darbinieku palīdzību, taču tagad, ņemot vērā, ka jūs palielināsiet biznesa funkciju skaitu, būs jāaug arī darbinieku skaitam. Ir būtiski atrast cilvēkus, kuri piesaistīs franšīzes ņēmējus un palīdzēs rekamēt franšīzes devēju, kā arī tiks galā ar uzdevumiem, kas saistīti ar apmācībām, piegādātājiem, finansēm un citām lietām.

8. Pārdošana!

Aktīvi meklējiet franšīzes ņēmējus, kuri ir ieinteresēti un vēlas iesaistīties jūsu biznesā.

9. Atbalstiet savus franšīzes ņēmējus.

Jūsu franšīzes ņēmēji vēlēsies, lai nodrošināt viņus ar vadlīnijām un atbalstu. Ir svarīgi atcerēties, ka tas ir jūsu biznesa koncepts un jūsu plāns, kuram viņi seko, līdz ar to būs nepieciešamas kārtīgas apmācības, lai liktu pamatu veiksmīgai franšīzes ņēmēja darbībai.

10. Pārliecinieties, ka jums ir plāns ilgtermiņa izaugsmei.

Daudziem franšīzes biznesiem ir ilgtermiņa izaugsmes plāns, kas aptver 5-10 gadu periodu. Tas prognozēs franšīzes ņēmēju skaitu, teritoriālo paplašināšanos un peļņas mērķus.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus