Aspekti, kam jāpievērš uzmanība, izvēloties franšīzi

Pastāv tūkstošiem franšīzes biznesu, no kuriem iespējams izvēlēties īsto, kurā sākt darboties. Kā to izdarīt, ja ir tik daudz vilinošu iespēju? Šajā blogā aplūkosim, kādi ir aspekti, kam jāpievērš uzmanība, izvēloties piemērotāko sev franšīzi.

Franšīzes sektors

Vispirms ir jāizlemj, kurā sektorā potenciālais franšīzes ņēmējs vēlēsies darboties. Vai tā būs ēdināšanas sektora franšīze, varbūt kosmētika? Izvēloties nozari, uzreiz samazināsies potenciālais franšīzes uzņēmumu loks, no kā izvēlēties. Šeit ir piemēri, kādās nozarēs darbojas franšīzes:

  1. 1. Mazumtirdzniecība;
  2. 2. Ēdināšanas pakalpojumi;
  3. 3. B2B;
  4. 4. Ikdienas pakalpojumi
  5. 5. Komerciālie pakalpojumi, biznesa konsultācijas;
  6. 6. Auto pakalpojumi;
  7. 7. citi.

Budžets

Kad izvēlēts sektors, jāizveido aprēķini, cik daudz naudas potenciālais franšīzes ņēmējs var atvēlēt franšīzes biznesa uzsākšanai. Ja viņš nezina, kādu franšīzi var atļauties, un nezina, cik lielā mērā vēlas riskēt, viņš attapsies, ka tērē laiku iedziļinoties tādās franšīzēs, kuras nespēj atļauties. Tas ir liels laika patēriņš, un nav psiholoģiski labi vispirms sākt priecāties par franšīzes biznesu, ko vēlētos, bet pēc tam secināt, ka to nav iespējams atļauties. Tādēļ sākotnēji ir jānosaka izmaksu robežas.

Spējas

Potenciālajam franšīzes ņēmējam jāapkopo informācija par savām spējām un prasmēm, kuras viņam vislabāk padodas, un jāizveido saraksts, nosakot, kuras ir labākās īpašības. Tā, piemēram:

  • Labākās prasmes: pārdošana, mārketings, publiskā runa
  • Labākās personīgās īpašības: apņēmīgs, radošs, rūpīgs, precīzs

Kad izvēlēts viens vai divi franšīzes biznesa sektori, aprēķināts budžets un izveidots saraksts ar labākajām prasmēm un īpašībām, ir laiks meklēt franšīzi, kurā investēt.

Kam pievērst uzmanību, meklējot franšīzi?

  1. 1. Viegli atrodama informācija internetā

Apmeklējot franšīzes kompānijas mājasapu, jāpievērš uzmanība, vai ir pieejama pamatinformācija par franšīzes iespējām. Mājaslapā vajadzētu būt informācijai par aptuveno investīciju apmēru, ģeogrāfisko pieejamību. Nav nepieciešams gaidīt tikšanos ar franšīzes uzņēmuma pārstāvi, lai noskaidrotu pamata informāciju, kas var ļaut izlemt, vai turpināt sarunas par tālāko sadarbību vai meklēt citu iespēju.

  1. 2. Labs produkts vai pakalpojums

Ja potenciālais franšīzes ņēmējs plāno investēt naudu franšīzes biznesā, jāizvēlas tāda, kas piedāvā lieliskus produktus vai pakalpojumus. Lai gūtu panākumus, būs jākonkurē ar citiem, tādēļ ir svarīgi, vai produkts būs konkurētspējīgs – kvalitatīvāks, interesantāks vai kā citādi pārāks par citiem.

  1. 3. Spēcīgas tehnoloģijas

Mūsdienas franšīzes devējiem ir pieeja labākajām tehnoloģijām. Pētot potenciālos sadarbības partnerus, franšīzes kompānijas pārstāvjiem vajadzētu pavaicāt, kādus instrumentus un programmatūru viņi patlaban izmanto, kā arī ko no tā gūst franšīzes ņēmējs. Tāpat būtu vēlams aptaujāt esošos franšīzes ņēmējus, vai viņi ir apmierināti ar franšīze devēja piedāvātajām tehnoloģijām un sistēmām.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus