Biznesa reklamēšanā jāiesaistās gan franšīzes ņēmējam, gan devējam

Franšīzes devējam jāizlemj, cik lielā mērā viņš iesaistīsies jaunā franšīzes ņēmēja biznesa reklamēšanā – cik daudz viņš franšīzes ņēmējam palīdzēs un cik daudz prasīs, lai viņš iesaistās pats. Parasti franšīzes devējs jaunajam partnerim palīdz divos veidos. Sākumā franšīzes devējs nodrošinās viņu ar tirdzniecības vietas reklāmām, printētajiem reklāmas materiālajiem, reklāmām, ko mest pastkastītē, kā arī tādām reklāmām, kas iepriekš uzrādījušas veiksmīgu rezultātu. Laikam ejot, pats franšīzes ņēmējs radīs savu reklāmu. Savukārt brīdī, kad franšīzes bizness būs sasniedzis ievērojamākus apjomus, franšīzes devējs izvietos reklāmu reģionālā vai valsts līmenī, no kuras gūs visi franšīzes ņēmēji. Par visām šīm aktivitātēm franšīzes devējs parasti iekasē no franšīzes ņēmēja reklāmas maksu, kas ir 1-1,5% no pārdošanas ieņēmumiem.

Bizness, kas strādā gadiem, nereti aug stabili, un uzņēmēji nereti aizmirst, kā ir tad, ja jāsāk no pašas apakšas, kad neviens nezina ne kompānijas vārdu, ne darbības veidu. Iepriekšminētajā gadījumā, kad viens tirgus jau ir iekarots, franšīzes ņēmējam izaicinājums var būt vien ieiešana pavisam jaunā tirgū. Savukārt franšīzes devējam viens no būtiskiem uzdevumiem ir nodrošināt tādus reklāmas materiālus, kas ir efektīvi un patiesi gan tad, ja tirdzniecības vieta tiek atvērta gājēju plūsmas centrā vai arī atrodas tirdzniecības centrā un ir atkarīga no tā apmeklētāju skaita.

Līdz ar to franšīzes devējam ir būtiski pārbaudīt arī reklāmas kampaņas, kas tiek īstenotas konkrētajā vietā. Ja franšīzes ņēmējam ir jāpiesaista klienti savai tirdzniecības vietai, franšīzes devējs vēlēsies, lai kāds noteikts naudas daudzums tiek tērēts tirdzniecības vietas atklāšanai. Parasti darbība jaunajā biznesa vietā sākas 1-2 mēnešus pirms tās – tiek apmācīti darbinieki, pielāgots aprīkojums, izveidots produktu piedāvājums, noteiktas cenas un veiktas citas administratīvas darbības. Par tirdzniecības vietas atklāšanu iepriekš var ziņot gan printētu reklāmu veidā, gan ar televīzijas un radio reklāmas starpniecību, informāciju internetā un citur atkarībā no biznesa veida un tirgus izmēra.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus