Franšīzes bizness testēs organizatora spējas

Ja uzņēmējs viens pats ir veiksmīgi uzcēlis savu biznesu no pamatiem, klienti un darbinieki viņu mīl, aizvien pastāv aspekti, kādēļ šie faktori var tieši kavēt franšīzes biznesu. Kā tas var būt? Tas ir tādēļ, ka nākotnē biznesa veiksme būs ļoti atkarīga no tā, kādas būs franšīzes devēja apmācību un koučinga spējas, nevis no tā, cik labi viņš spēj nest visu kompānijas darbību uz saviem pleciem. Tādēļ, apsverot iespēju sākt franšīzes biznesu, uzņēmējam būtu kārtīgi jāizvērtē sava darbība.

Franšīzes modelis testēs uzņēmēja organizatora spējas, jo ir nepieciešams ne tikai radīt, bet arī vadīt kompleksu infrastruktūru. Turklāt pārbaudes franšīzes devējam visdrīzāk būs jāpiedzīvo agrāk nekā parasti tiek gaidīts. Ja franšīzes devējs nebūs sagatavojies, viņa bizness var pārkarst un kļūs sarežģīti to pārvaldīt, savukārt visi nepieciešamie uzdevumi, piemēram, sākotnējās apmācības, vietas iegāde, atbalsts, aprīkojuma piegāde, līgumu slēgšanas process un citi jautājumi var novest pie liela haosa.

Tāpat būtisks faktors ir integrācija. Franšīzes biznesā nepietiek vienoties par sadarbību ar kādu citu uzņēmēju, kam ir nauda investīcijām, tāpat nepietiks tikai ar nelielu sākotnējo apmācību nodrošināšanu, rokasgrāmatas izsniegšanu un tad – sēdēšanu un gaidīšanu, kad varēs iekasēt maksājumus no franšīzes ņēmēja. Ir jāsaprot, ka franšīzes devējs ir iegājis biznesā, un paplašina uzņēmuma darbību, rūpīgi izmeklējot sadarbības partnerus ar tādu pašu kvalifikāciju, kādu tas izvēlētos, ja meklētu vadītāju, kas vadīs viņa kompāniju. Franšīzes ņēmējs ne tikai vadīs biznesu, bet viņiem tas arī piederēs. Viņi nebūs darbinieki, viņi galvenokārt būs partneri, tādēļ, kaut arī nereti ir grūti atteikt sadarbību potenciālajam kandidātam, tas var pasargāt uzņēmēju no nepatikšanām vēlāk. Ja franšīzes devējs nav noskaņojies par sadarbības partneri akceptēt tikai augsti kvalificētus speciālistus, gan franšīzes devēju, gan franšīzes ņēmēju var piemeklēt neveiksme.

Tādēļ franšīzes devēja pienākumus var salīdzināt ar vecāku pienākumiem, jo viņa atbildība nebeidzas brīdī, kad piedzimst bērns – bet tieši otrādi – tā šajā brīdī tikai sākas, un tā būs uz visu mūžu – savu bērnu nāksies atbalstīt, palīdzēt viņam un būt iesaistītam arī viņa dzīvē.

Ja franšīzi vada veiksmīgi, ar labiem panākumiem strādā ikviens iesaistītais – franšīzes ņēmēji, darbinieki, piegādātāji, klienti un franšīzes devējs.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus