Kā atrast piemērotāko franšīzes ņēmēju?

Viena no izplatītākajām jaunu franšīzes devēju kļūdām ir sadarbība ar neīsto partneri, kas ievērojami kavē kompānijas paplašināšanos un bremzē attīstību. Sākot sadarbību, ir jāatceras, ka tā būs ilgtermiņa, un franšīzes devēja darbība nebūs veiksmīga, kamēr arī franšīzes ņēmējs nestrādās sekmīgi. Franšīzes ņēmējs, kas nespēj sasniegt plānotos darbības rādītājus, prasa daudz lielāku atbalstu nekā spēcīgs franšīzes ņēmējs, kas nozīmē, ka tam būs nepieciešams papildus laiks, un līdz ar to – arī lielākas izmaksas. Tāpat viņš ģenerēs zemākus ieņēmumus, un tādējādi maksās mazākus maksājumus franšīzes devējam. Turklāt galu galā tas var novest pie franšīzes ņēmēja bankrota, iesaistot tiesvedībās arī franšīzes devēju. Tādēļ, sākotnēji ilgāku laiku atvēlot jaunā sadarbības partnera izvērtēšanai un analīzei, jau pirmajā reizē izdosies atrast piemērotāko franšīzes partneri, un nākotnē būs vieglāk strādāt arī franšīzes devējam.

Ko izsvērt, izvēloties franšīzes ņēmēju

Franšīzes ņēmēja un devēja vēlmēm, arī darbības principiem ir jāsakrīt, jo jaunais partneris būs daļa no organizācijas ļoti ilgu laiku. Lai piesaistītu veiksmīgus franšīzes ņēmējus, sākotnēji ir jāizanalizē, kādas ir viņu vēlmes un plāni attiecībā uz kompāniju, kā viņi pieņem lēmumus un kā darbojas ar produkciju. Tāpat nepieciešama partnera padziļināta analīze un biznesa plāna izvērtējums. Būtiski ir saskatīt, ka jaunajam partnerim piemīt entuziasms, taču dažkārt tas ir pārspīlēts, un tālāk par runām viņš netiek, tādēļ ir jāizvērtē arī viņa iepriekšējā darbība, biznesa rādītāji, tas, cik reāli ir īstenot viņa ieceres, plānus attiecībā uz kompāniju un citi faktori. Problēmas uzņēmējam var rasties abos gadījumos – ja franšīzes ņēmējs pārmērīgi paļausies uz viņa plāniem un teikto, un pats nespēs organizēt savu darbu, un tieši otrādi – neņems franšīzes devēja ieteikumus un norādes vispār vērā, bet visu darīs pa savam, ignorējot kopējos kompānijas darbības principus.

Ja sadarbība ar franšīzes ņēmēju nākotnē būs veiksmīga un viņš būs apmierināts, tas dos plusu visam uzņēmumam, palīdzot vieglāk atrast franšīzes partnerus arī nākotnē.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus