Kā franšīzes ņēmējam paplašināt biznesu?

Ja franšīzes ņēmēja bizness jau vairākus gadus veiksmīgi darbojas un vērojama izaugsme, peļņa ir laba un arī citi rādītāji uzlabojas, uzņēmējs vēlēsies paplašināt biznesu. Tas ir iespējams vairākos veidos:

  • atverot jaunu tirdzniecības vietu esošajā teritorijā;
  • apgūstot jaunas teritorijas;
  • paplašinot tirdzniecības vietas platību;
  • pieņemot jaunus darbiniekus;
  • iegādājoties jaunus franšīzes zīmolus.

Tas, kuru variantu izvēlēties, ir atkarīgs no franšīzes ņēmēja tipa.

Ir franšīzes ņēmēji, kuri ir apmierināti ar vienu franšīzes tirdzniecības vietu. Lielākoties tas ir tieši tas, ko viņi ir vēlējušies jau no paša sākuma. Ja uzņēmējs ar savu darbību ir apmierināts, tad nav vajadzības paplašināties, un, ja viņš velta ļoti daudz laika šīs franšīzes vadīšanai, viņam neatliks laika un enerģijas vēl vienai. Iespējams, pēc kāda laika viņš vēlēsies paplašināt darbību.

Otrs tips ir franšīzes ņēmēji, kuri vēlas paplašināt darbību. Viņi to jau ir plānojuši, pirms iegādājušies franšīzi vai veikuši tās izpēti. Viņi visu laiku domā, kā paplašināt savu biznesu. Tomēr šim uzņēmēju tipam jāuzdod sev vairāki jautājumi, piemēram: vai vajadzētu palikt pie esošā franšīzes biznesa koncepta? Parasti paplašinoties ir vieglāk palikt pie esošā modeļa, jo franšīzes ņēmējs ar produktu, zīmolu un mārketingu jau ir pazīstams. Līdz ar to būtu vieglāk atvērt vēl vienu līdzīgu tirdzniecības vietu. Tāpat jāizvērtē, vai franšīzes ņēmēja rīcībā ir pietiekams kapitāls, lai finansētu jaunas franšīzes iegādi. Vēl viena iespēja ir iegādāties cita franšīzes devēja piedāvāto franšīzes tirdzniecības vietu, kas atrodas netālu, tomēr pirms tam jānoskaidro, kādēļ tā tiek pārdota. Un vēl viens nozīmīgs jautājums, kas jāuzdod franšīzes ņēmējam, ir – vai viņam būs laiks vadīt vēl vienu biznesu.

Savukārt trešais tips ir nepārliecinātie. Viņi īsti nezina, vai vēlas paplašināt darbību un vai to vajadzētu darīt, tādēļ būtu jāizvērtē visi faktori un jāpieņem lēmums.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus