Kā paplašināt franšīzes biznesu ārvalstīs?

Daudzu franšīzes devēju vēlme paplašināt darbību ārvalstīs neaprobežojas tikai ar vietējo tirgu, un viņi vēlas audzēt apjomus, ieejot jaunos – ārvalstu tirgos. Protams, darbības paplašināšana ārvalstīs palīdzēs augt uzņēmumam, taču pirms tam būtu nepieciešams atbildēt uz dažiem jautājumiem par esošo biznesu un izvērtēt tā pašreizējo darbību. Šajā blogā apskatīsim faktorus, kas jāņem vērā, lai ieietu ārvalstu tirgos.

1. Sākotnēji ir jāizvērtē, vai uzņēmums veiksmīgi darbojas savā mājas tirgū, un ja ir kādas problēmas, vajadzētu risināt tās un tad tikai domāt par paplašināšanos ārvalstīs.

2. Nevajadzētu sākt paplašināšanos, kamēr vien franšīzes devējs nav pārliecināts, ka tas neatņems pārāk daudz esošo resursu uzņēmumam, kas var traucēt tā darbību vai stabilu izaugsmi mājas tirgū.

3. Vajadzētu pārliecināties, vai noskatītajā tirgū vispār būs pieprasījums pēc kompānijas produkcijas un kāds tas varētu būt.

4. Franšīzes devējam jāidentificē tirgi, kuros būtu lielāka iespēja veiksmīgai darbībai, un būtu jāsāk ar tiem.

5. Noteikti ir nepieciešams tik skaidrs un reāls biznesa plāns, cik vien iespējams un nevajadzētu paļauties uz veiksmi vai nejaušībām.

6. Uzņēmējam ir jāpārliecinās un jāizvērtē, ka viņam ir pietiekamas spējas un laiks uzņemties šos jaunos pienākumus.

7. Vajadzētu izvērtēt, kā strukturizēt savu darbību, kas var nebūt līdzšinējā kārtībā.

8. Tāpat ar lielu uzmanību ir jāveic visi sagatavošanās darbi, vairākas reizes izvērtējot visus faktorus un valstu specifiku, ieejot jaunos tirgos, tad arī franšīze darbosies ar panākumiem.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus