Kā paplašināt biznesu ar franšīzes palīdzību?

Nav lielākas aizraušanās par veiksmīga biznesa vadīšanu, taču tajā pašā laikā nav lielākas kļūdas kā domāt, ka šos panākumus iespējams atkārtot otrreiz, taču pastāv iespēja ciest neveiksmi un riskēt zaudēt visu. Uzsākt vienu veiksmīgu biznesu ir pietiekami sarežģīti, taču, kad konkrētā uzņēmuma koncepts ir pārbaudīts un tas strādā, vilinājums paplašināt biznesu un veidot franšīzes, kā arī pelnīt daudz lielāku naudas apjomu saista daudz uzņēmumu īpašnieku šajā virzienā.

Daudzu tirdzniecības vietu atvēršana var ļaut pelnīt lielas naudas summas, taču tikai tad, ja tas tiek darīts pareizi, un liela daļa uzņēmumu īpašnieku ir tik lielā mērā vērsti uz sapni par atlīdzību, ka aizmirst dažas nepilnības, kas būtu jāsakārto. Nav iespējams kļūt par gigantu, ja nesper pareizo soli, un kā var zināt, ja uzņēmējs ir gatavs veikt vēl vienu ieguldījumu un atvērt vēl papildus vienību – vienu, divas, trīs vai pat 40? Tādēļ šajā blogā aplūkosim, kādi ir priekšnoteikumi, lai uzņēmējs varētu paplašināt savu biznesu ar franšīzes palīdzību.

1.Pavaicājiet sev, vai jūs tiešām vēlaties paplašināt darbību.

Ikviens to uzskata par dabisku soli – darīt vairāk, būt vairāk vietās un saņemt vairāk. Tomēr dažkārt tas uzved cilvēkus uz nepareizā ceļa, un rodas šaubas brīdī, kad cita atrašanās vieta ir priekšnoteikums izaugsmei. Nevajadzētu uzskatīt, ka vairāk vienmēr ir labāk un ka vairāk tirdzniecības vietu uzreiz garantēs lielāku peļņu. Tas nav monopols, kur pirmais, kas izveido visvairāk viesnīcu, kļūst par miljonāru.

Jebkurš bizness ir trausls un otra atrašanās vieta nozīmē, ka pirmais uzņēmums rada sava veida konkurenci, un paaugstina risku ciest neveiksmi. Pirms atvērt otru tirdzniecības vietu, ieteicams izpētīt katru variantu, kā apmierināt savu iekšējo vēlmi darīt vairāk. Vajadzētu atrast vieglāku un drošāku ceļu izpildei, kas pasargās to, kas ir jau radīts

2.Nekādā gadījumā nevajadzētu pārāk zemu novērtēt slepeno elementu.

Biznesa īpašnieki bieži vien tik ļoti tic savam zīmolam, ka paši neredz, cik lielā mērā viņi personīgi ietekmē savus panākumus. Mēģinot atkārtot šo biznesu, vienalga, vai tā ir franšīze vai mazs veikaliņš, ir jābūt gatavam, ka tā mainīsies. Pirmās tirdzniecības vietas veiksmi lielākoties ietekmē personīgā pieeja un paplašināšanās nozīmē, ka savā ziņā abas tirdzniecības vietas saņems mazāku uzmanību, jo tā tiks dalīta. Līdz ar to pirms paplašināt biznesu ir jājautā sev, vai blakus ir īstie cilvēki, kuri var pārņemt konkrētus pienākumus, kurus līdz šim ir veicis vadītājs, un vai īpašnieks spēj padotajiem nodot daļu savu slepeno paņēmienu biznesa panākumu sasniegšanai.

3.Vai esat pilnībā pārliecināts par savu pirmo biznesu?

Bieži vien slepenajā elementā ietilpst dažādas nianses – mazie darbiņi un personīga pieeja, kuru ir grūti atkārtot darbiniekiem. Pirms atvērt otro biznesa vietu, vajadzētu to īstenot jau esošajā biznesā. Cik veiksmīgi ir tie? Pārbaudīt to var vienkārši – ja vadītājam būtu jādodas atvaļinājumā uz mēnesi un viņu nebūtu iespējams sakontaktēt, vai bizness ciestu neveiksmi vai tomēr turpinātu darboties? Ja ir skaidrs, ka bizness pēc nedēļas jau bankrotētu, ir jāiegulda vēl daudz vairāk darba, pirms atvērt nākamo tirdzniecības vietu.

Procesi un darbības ir sīki un skaidri jāapraksta, lai darbinieki precīzi zina, kas viņiem ir jādara un viss darbotos raiti arī bez īpašnieka klātbūtnes. Ja tā nenotiek, tad otra tirdzniecības vieta var situāciju tikai pasliktināt.

4.Pirms spert nākamo soli, īstie cilvēki jāieliek īstajās vietās.

Būt par viena biznesa īpašnieku nenozīmē, ka cilvēks var būt arī vairāku tirdzniecības vietu īpašnieks. Lai atvērtu vairākas vietas, nepietiek tikai ar menedžeriem, kuri var palīdzēt vadīt savu biznesu, taču ir jānolīgst arī tādi darbinieki, kuri ir spējīgi ar panākumiem veikt savus pienākumus.

Daudzu tirdzniecības vietu īpašniekam nav jābūt tikai gatavam un nepietiek ar vēlmi atkāpties nedaudz atpakaļ pareizajā laikā, bet jābūt arī vēlmei mācīt cilvēkus, kuri vada jaunas tirdzniecības vietas, ņemot vērā iepriekš pārbaudītas sistēmas.

5.Vienā brīdī jāpārtrauc plānošana, un jāsper solis.

Ja izdarīti visi mājasdarbi un sabalansētas finanses un joprojām pastāv bažas, vai vajag atvērt jaunu tirdzniecības vietu, dažkārt vajag tikai spert soli. Sagatavošanās darbi ir labi, taču pārmērīga domāšana var nobremzēt procesus, un nevajadzētu to darīt tik ilgi, kamēr iespēja ir palaista garām. Ja ir pārliecība, ka jaunā loma sagādās prieku, atrasti īstie cilvēki un finanšu stāvoklis ir uzticams, jāsāk būvēt savs uzņēmums.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus