Kāds ir labs franšīzes devējs?

Tāpat kā nekustamā īpašuma pirkums, franšīzes biznesa iegāde var būt lielākais finansiālais lēmums franšīzes ņēmēja mūžā. Tirgū ir pieejami dažādi piedāvājumi par pievilcīgu cenu, taču pastāv arī jautājums, kāds ir ieguvums no franšīzes devēja? Veiksmīgu franšīzi ilgtermiņā veido franšīzes devēja sniegtais ieguldījums, vērtējot franšīzes ņēmēja rezultātus un perspektīvas, kā arī piedāvājot viņiem nepieciešamās apmācības un vadlīnijas biznesam.

Izvērtējot potenciālo kandidātu, franšīzes devējam jāvērtē ne tikai viņa finansiālā kvalifikācija, bet arī jānosaka, vai viņam ir pietiekami spēcīga vēlme, griba un noteiktība, lai tieši šis cilvēks kļūtu atbildīgs par biznesu. Ir skaidrs, ka franšīzes devējs nonāks līdz neveiksmes brīdim, ja izsniegs franšīzes ikvienam, kurš vien to vēlas. Nākamā kopīgā kļūda, ko pieļauj daži franšīzes devēji, ir – viņi saņem sākotnējo maksājumu no franšīzes ņēmēja, un aizmirst par viņu. Tā nedrīkst, jo franšīzes devējam saviem partneriem ir jāsniedz nepieciešamie instrumenti, lai viņi gūtu panākumus. Tas sevī ietver gan vērtīgas apmācības, gan rokasgrāmata, kas nepieciešama, lai iemācītu viņiem pareizu mārketinga tehniku un ļautu uzlabot rezultātus.

Labam franšīzes devējam jāpiemīt sekojošām īpašībām:

  1. Labām komunikācijas prasmēm – laba saziņa ne tikai ar uzņēmuma personālu, bet arī franšīzes ņēmējiem ir būtiska;
  2. Klausīšanās spējas – ir būtiski, lai komunikācija nebūtu vienpusēja. Franšīzes ņēmēju uzklausīšana var novest pie stratēģiskām vai praktiskām izmaiņām uzņēmumā, kas uzlabo rezultātus;
  3. Konsekvence – franšīzes ņēmējiem patīk tāda rīcība, kas vērsta uz darbību ilgtermiņā.
  4. Kaislība un entuziasms – vai vēlaties, lai franšīzes ņēmēji būtu entuziastiski, bet jāatbild uz jautājumu, vai franšīzes devējs pats tāds ir? Ticība zīmolam un franšīzes ņēmējiem ir būtiska – franšīzes ņēmēji nevēlas dzirdēt, ka franšīzes devējs šajā biznesā ir tikai dēļ naudas;
  5. Godīgums – franšīzes ņēmēji aizvien biežāk izvēlas tādus franšīzes devējus, kuri ir caurspīdīgi, godīgi un augsti novērtēti;
  6. Atbalstoša attieksme – vajadzētu izvērtēt, kāds ir vadības stils, vai iedvesmojoša pieeja tiek izmantota vai līdz tai ir tālu? Vai franšīzes devējs sniedz personīgu atbalstu tam, ko franšīzes ņēmēji sasniedz? Vai viņš sniedz nepieciešamo atbalstu? Tas veicina panākumus.
  7. Elastība – franšīzes devējam jāapvieno konsekvence un elastība. Ne visi spēj uzreiz reaģēt uz tirgus izmaiņām, taču tādējādi var zaudēt konkurentam;
  8. Vadītāja prasmes – kāda ir uzņēmuma vīzija un vai franšīzes ņēmēji to zina? Ikvienam patīk, ja viņš zina, kādā virzienā dodas uzņēmums un dod priekšroku sekot kādam, kuram ir skaidrība par nākotni un entuziasms par mērķi, ko viņš vēlas sasniegt.
Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus