Ko dod regulārie franšīzes maksājumi?

Lielākā daļa franšīzes devēju vēlēsies, lai franšīzes ņēmējs maksā ikmēneša komisijas maksas par franšīzi. Tas ir maksājums, kas franšīzes ņēmējam jāveic franšīzes kompānijai katru mēnesi, un tas var būt fiksēts maksājums vai aprēķināts kā procenti no pārdošanas apjomiem. Šāda principa būtība ir – ja franšīzes ņēmēja uzņēmums nepelnīs, tad arī visa franšīzes kompānija negūs ienākumus, kas motivē franšīzes devēju veicināt franšīzes ņēmēja darbības panākumus. Ikmēneša maksājumi var atšķirties, un to nosaka konkrētais franšīzes devējs. Piemēram, Subway no franšīzes ņēmējiem iekasē procentu maksājumu veidā – 8% no pārdošanas apjomiem. Atkarībā no pārdošanas apjomiem franšīzes ikmēneša maksājumu apmērs var sasniegt pat tūkstošiem eiro.

Ja šādas summas ik mēnesi tiek atvēlētas maksājumiem franšīzes devējam, tad par to būtu jāsaņem pretī arī kādi labumi. Kas tie ir?

Pirmais un galvenais iemesls, kādēļ vispār franšīzes ņēmējs ir izvēlējies konkrēto franšīzi, ir biznesa zīmols un tā atpazīstamība. Ja cilvēks vēlēsies pusdienot, bieži vien viņš izvēlēsies pasaulē vai vismaz konkrētā valstī zināma zīmola restorānu tīklu, nevis nezināma nosaukuma kafejnīcu.

Otrkārt, zīmols rada cilvēkos asociācijas. Piemēram, dzirdot McDonalds vai Subway nosaukumu, viņam nebūs jāšaubās, kā garšos tā produkcija, ko var iegādāties šajā tīklā.

Ikmēneša franšīzes maksājumi sedz arī dažādu patentēto tehnoloģiju izmaksas, ko izmanto kompānija. Tās var būt dažādas ēdienu pagatavošanas iekārtas vai IT sistēmas, kas ir veidotas, lai samazinātu izmaksas un palielinātu produktivitāti. Visas sistēmas ir pārbaudītas un ieviestas jau pirms franšīzes ņēmēja atnākšanas, līdz ar to, viņš, sākot darbu šajā franšīzē, saņem jau gatavas iekārtas un sistēmas.

Meklējot piemērotāko franšīzi, šie maksājumi ir jāizzina laicīgi un ir būtiski nemaksāt augstas komisijas maksas, ja franšīzes ņēmējs naudu iegulda salīdzinoši mazpazīstamā kompānijā vai nepārbaudītās tehnoloģijās.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus