Labāka franšīzes uzņēmuma kultūra veicinās sasniegumus

Atšķirība starp vāju un spēcīgu franšīzi bieži vien ir sadarbība starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju. Pētījumi par franšīzes ņēmēju apmierinātību parasti liecina, ka franšīzes uzņēmumā, kur kultūra ir spēcīgi attīstīta, esot ārkārtīgi augsts franšīzes ņēmēju apmierinātības līmenis, kā arī ir ievērojami augstāka viņu vēlme iesaistīties uzņēmuma procesos. Tāpat šīs franšīzes savus konkurentus spēj pārspēt pat par 300-400%.

Tomēr ir jāatceras, ka laba kultūra kompānijā nerodas pati no sevis. Tā vienmēr ir tiešs rezultāts iedvesmojošai vadības darbībai, kā arī regulārām pūlēm nodrošināt izaugsmi, mācīties un uzlabot darbību. Būtisku lomu spēlē arī uzticēšanās: tās trūkums rada šķēršļus pozitīvai darbībai, savukārt tās esamība veicina radošumu un komandas darbu uzņēmuma ietvaros.

Pirms strauji paplašināt franšīzes tīklu, būtu nepieciešams atbildēt uz sekojošiem jautājumiem attiecībā uz kultūru uzņēmumā, un mainīt kompānijas darbību uz labo pusi, ja kāds no šiem jautājumiem patlaban uzņēmumā netiek aptverts.

1. Vai uzņēmumā ir noteiktas reālas gaidas un mērķi?

Reti kurš vēlēsies investēt franšīzes biznesā, kas sola nonest zvaigznes no debesīm. Ir būtiski izvēlēties tādu franšīzi, kura nosaka reālas gaidas un mērķus, kāds nākotnē izskatīsies uzņēmums.

2. Vai franšīzes devēja darbība ir caurspīdīga?

Franšīzes uzņēmums, kurā strādā laimīgi un produktīvi franšīzes ņēmēji veicina informācijas apmaiņu starp viņiem, kas rada pozitīvu vidi un sajūtu, ka franšīzes ņēmēji ir daļa no kompānijas izaugsmes un veiksmes. Ja franšīzes ņēmējs saprot, ka franšīzes devējs ar viņu komunicē atvērtā un godīgā veidā, dalās ar informāciju un sistēmu pieejamību, tas veicina veselīgu konkurenci un nodrošina labākās pieredzes dalīšanu starp uzņēmuma pārstāvjiem.

3. Vai franšīzes ņēmēji ir iesaistīti?

Vai franšīzes devējs regulāri jautā un ņem vērā franšīzes ņēmēja viedokli un iesaista viņus būtisku lēmumu pieņemšanā?

4. Vai franšīzes ņēmējiem un franšīzes devējam ir viena vīzija par uzņēmumu?

Vērtību un vienotas vīzijas dalīšana veicina franšīzes ņēmēju panākumus. Ir būtiski atbildēt uz jautājumu, vai franšīzes devējs ieklausās franšīzes ņēmēju mērķos un vīzijā, un tos apdomā, veidojot nākotnes plānus?

5. Vai franšīze regulāri par visu interesējas un mēra kvalitāti?

Labākie zīmoli nemitīgi domā, kā kļūt labākiem. Viņi regulāri un sistemātiski mēra franšīzes ņēmēju apmierinātību, ņem vērā kritiku un meklē veidus, kā uzlabot rezultātus.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus