Kas jāņem vērā potenciālajam franšīzes ņēmējam?

Kā potenciālais franšīzes ņēmējs neatkarīgi vai vēl apsverat domu par franšīzes iegādi, vai jau esat pieņēmis gala lēmumu, Jūs nebūsiet vienīgais, kurš tiks iesaistīts padziļinātā izpētes procesā.

Tāpat kā jebkurā citā partnerībā, kur iesaistītajām pusēm uzņēmējdarbībā ir viens mērķis, franšīze nav savādāka.

Tāpat kā jūs cenšaties izpētīt daudzās piedāvājuma iespējas, franšīzes devējs vērtēs arī daudzus potenciālos franšīzes partnerus, lai pārliecinātos, ka viņi šim tīklam ir vispiemērotākie.

Franšīzes devējs ar pārbaudītu franšīzes modeli jau ir izbaudījis tirgus satricinājumus un veicis pārbaudes tajā, līdz ar to franšīzes ņēmējam šis satraukums ies secen. Franšīzes devējs atbalstīs franšīzes ņēmēju kopš mirkļa, kad tas pieņems lēmumu pievienoties tīklam. Franšīzes devējs zinās, kā rīkoties, lai gūtu panākumus un viņš ir paraugs, kam sekot, lai atkārtotu veiksmīgu biznesu.

Franšīzes devēja interesēs ir, lai franšīzes ņēmējs rīkotos saskaņā ar uzņēmuma plāniem un gaidām, tas stiprina arī franšīzes ņēmēja biznesu un atalgo to.

Tieši tāpat franšīzes devējam būs kontroles mehānisms, kā nodrošināt, lai visi franšīzes ņēmēji ievēro nosacījumus. Tieši atbilstība tiem ir atslēga uz kvalitātes uzturēšanu, efektivitātes palielināšanu un zīmola reputācijas saglabāšanu. Strādāt saskaņā ar nosacījumiem palīdzēs arī pastāvīgs atbalsts no franšīzes devēja puses.

 

Kā atrast piemērotāko franšīzi?

Ir dažādi veidi, kā sākt meklēt sev piemērotāko franšīzi, un, pirms to meklēt, potenciālajam franšīzes ņēmējam jāuzdod sev sekojoši jautājumi:

1. Pēc kā es lūkojos?

Vai franšīzes ņēmējs vēlas mainīt dzīvesveidu? Vai vēlas izveidot aktīvu savai nākotnei? Varbūt franšīzes ņēmējs vēlas ieiet biznesa sektorā, ar kura palīdzību veikt pozitīvas izmaiņas citu cilvēku dzīvē vai biznesā?

2. Kāds ir budžets?

Visas franšīzes iespējas prasa sākotnējos ieguldījums, tādēļ potenciālajam franšīzes ņēmējam jābūt skaidrībai par nepieciešamo investīciju apmēru. Tas iekļauj arī sākotnējo kapitālu, kamēr bizness spēs pelnīt.

3. Cik daudz esat gatavs iesaistīties?

Šajā gadījumā ir jāņem vērā divi aspekti. Pirmais – saprast nepieciešamās darba stundas, kas būs jāpavada, lai gūtu plānoto peļņu. Protams, ir pievilcīgi pelnīt tuvu 100 tūkstošiem eiro gadā, taču, ja šim darbam jāvelta 70 stundas darba, tad ir jāapsver, vai šis bizness neiedragās privāto dzīvi.

Otrs aspekts – cik ilgi potenciālais franšīzes ņēmējs vēlas būt šajā biznesā. Nav neparasta prakse, ka franšīzes devējs pajautā par nākotnes plāniem, pirms franšīzes ņēmējs ir pievienojies tīklam. Parasti franšīzes līguma termiņš ir pieci gadi ar tiesībām pagarināt to, ja franšīzes ņēmējs strādā saskaņā ar franšīzes uzņēmuma standartiem.

4. Kas aizrauj potenciālo franšīzes ņēmēju?

Ja franšīzes ņēmējs ir entuziastisks un viņu aizrauj tas ko dara, strādāt būs vieglāk. Franšīzes nozare piedāvā virkni iespēju, sākot no biznesa konsultantiem un bērnu apmācībām līdz pat mazumtirdzniecībai, tādēļ nav vērts iesaistīties biznesā, kas neaizrauj.

Ko darīt tālāk? – Veic izpēti!

Ir daudz iespēju, taču tajā pašā laikā ir jāpārliecinās, vai partneris būs uzticams.

Apmeklē franšīzes nozares izstādes

Izstādes ir lielisks veids, kurš piedāvā ne tikai franšīzes iespējas, bet arī potenciālajam franšīzes ņēmējam iepazīt iespējamos sadarbības partnerus, parunāt ar viņu un gūt pirmo iespaidu par konkrēto uzņēmumu.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus