Ieteikumi franšīzes izveidei no maza biznesa

Ja Jums pieder mazs uzņēmums, kuru viegli atkārtot, tad franšīze varētu būt labākais veids, kā to attīstīt visstraujāk. Turklāt, ja to izdara pareizā veidā, tā ir lieliska iespēja, kā ievērojami audzēt peļņu.

Ieteikumi, ko darīt, lai veiksmīgi pārvērstu biznesu par franšīzi:

1. Kļūsti organizēts.

Domā, skatoties no aspekta, kā bizness strādā. Franšīzes ņēmējam būs nepieciešamas precīzas detaļas un vadlīnijas, kā uzsākt un vadīt biznesu. Šis process aizņems laiku, taču ir tā vērts, un pat, ja izlemsiet par labu citam uzņēmējdarbības veidam, tas palīdzēs vadīt biznesu daudz labāk. Šeit jāaptver viss, sākot no mārketinga līdz pat vizītkartēm un personāla apmācībām. Savukārt rokasgrāmatas izveide dos franšīzes ņēmējam labu pamatu veidot un attīstīt biznesu.

2. Nolīgsti juristu.

Franšīzes procesa laikā liela nepieciešamība ir eksperta palīdzība, un iesācējam ir grūti izprast visus dokumentus un likumdošanu, tādēļ ir būtiski nolīgt juristu. Franšīzes devējam būs jānosaka cena, jāizveido līgums un jānosaka intelektuālā īpašuma aizsardzība.

3. Esi izvēlīgs.

Tāpat kā ejot uz randiņiem, arī biznesā ir jābūt izvēlīgam, īpaši izvēloties franšīzes ņēmējus. Ir viegli atrast cilvēkus ar kapitālu, taču ir jautājums, vai tie ir īstie cilvēki šim biznesam? Vai viņiem ir labākais pamats, lai veidotu franšīzes biznesu? Tie būs cilvēki, kuri prezentēs Jūsu uzņēmumu, līdz ar to viņiem jābūt tiešām labiem. Galu galā franšīzes devējam ir jāaizsargā un jāaudzē zīmols, tādēļ jābūt izvēlīgam.

4. Izveido un aizsargā savu zīmolu.

Franšīzes devēja vērtīgākais aktīvs ir tieši zīmols, līdz ar to tas ir jāpasargā pēc iespējas labāk. Franšīzes uzņēmuma zīmols prezentē kultūru, uzņēmuma vērtības un vīziju, kā arī attieksmi pret klientiem. Slēdzot līgumu ar franšīzes ņēmēju, franšīzes devējs dod jauniem cilvēkiem iespēju prezentēt šo zīmolu. Un tas franšīzes biznesā ir viens no lielākajiem riskiem. Tādējādi franšīzes devējam ir jāizveido skaidras vadlīnijas visu zīmola aktīvu izmantošanai. Franšīzes devējam ir jābūt pārliecinātam, ka viņš sūta skaidru ziņojumu visām iesaistītajām pusēm, un vērā jāņem visas nianses. Jāatceras, ka šajā gadījumā nevar būt pārmērīga piesardzība.

5. Izvēlies piemērotākās atrašanās vietas.

Kuras atrašanās vietas biznesam būtu vispiemērotākās? Kurās vietās zīmolu jau pazīst? Vajadzētu apsvērt pirmās franšīzes ņēmēja tirdzniecības vietas atvēršanu tuvāk mājvietai, taču pietiekami tālu, lai tā neiedragātu galvenā uzņēmuma tirdzniecības apjomus. Izvēloties to tuvāk mājvietai, būs vieglāk menedžēt loģistiku.

6. Atrodi mentoru.

Vai pat vairākus. Vienmēr var atrast cilvēkus, kuri labprāt dos padomu, taču atliek tos tikai meklēt.

7. Jābūt skaidrībai, kā augt.

Ideāla ir stabila, uz stratēģiju balstīta izaugsme. Jāapdomā, vai ir vērts paplašināties starptautiskā līmenī vai palikt lokālā mērogā.

8. Atbalsti franšīzes ņēmējus.

Sākotnēji būs jāpavada laiks ar franšīzes ņēmējiem, tiekoties ar viņiem ne tikai klātienē, bet sniedzot konsultācijas arī internetā un pa telefonu. Franšīzes devējam savi franšīzes ņēmēji ir jāuzmundrina, uzslavējot uzvaras un sasniegumus. Tāpat vēlams izveidot sistēmu, lai franšīzes ņēmēji sazinātos arī savā starpā.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus