Ieteikumi topošajiem franšīzes ņēmējiem

Franšīzes bizness nereti tiek dēvēts par biznesu, kas ļauj būt uzņēmējam pašam par sevi, taču tajā pašā laikā sniedz atbalstu.

Franšīzes ņēmējs vienmēr varēs sniegt atbalstu, sākot no brīža, kad franšīzes ņēmējs izlems iegādāties franšīzi, kā arī visā darbības laikā. Kādi ir franšīzes plusi?

Izmēģināta un pārbaudīta sistēma

Franšīzes devējs nevar garantēt franšīzes ņēmēja panākumus un to nevar no viņa prasīt, taču laika gaitā viņš šo sistēmu ir izmēģinājis un pārbaudījis, likvidējot vājās vietas, uzlabojot sistēmu un izveidojot stabilu zīmolu un ienākumu plūsmu, pirms to piedāvāt franšīzes ņēmējam.

Līdz ar to franšīzes ņēmējam nevajadzētu kļūt par franšīzes devēja izmēģinājumu trusīti, kā pārbaudīt, vai nepārbaudītais biznesa modelis darbojas. Lai to novērstu, iepriekš franšīzes ņēmējam jānosaka, vai franšīzes devējs ir pārbaudījis, kā strādā uzņēmums.

Padziļinātā analīze

Franšīzes bizness palīdz izslēgt daudzus no riskiem, kuri saistās ar neatkarīga uzņēmuma veidošanu. Tomēr, neskatoties uz šo faktu, franšīzes ņēmējam aizvien jāveic noskatītās franšīzes padziļināta izpēte.

Ir kārtīgi jāizpēta biznesa sektors, kurā strādā konkrētā franšīze, lai saprastu tās ilgtspēju. Tāpat potenciālajam franšīzes ņēmējam jānovērtē konkurence, kā arī, vai pēc franšīzes devēja produkcijas konkrētajā teritorijā ir pietiekams pieprasījums.

Vēl ieteicams pavērtēt franšīzes devēja darījumus un parunāt ar esošajiem franšīzes ņēmējiem, ne tikai tiem, kurus rekomendējis franšīzes devējs. Būtu jāizvērtē, vai uzņēmumam ir bijuši kādi konflikti vai tiesvedības.

Finansiālie jautājumi

Ieteicams veikt neatkarīgu analīzi biznesa plānam, naudas plūsmas un finanšu datu prognozēm, ko sniedzis franšīzes devējs. Nav nekas neparasts uzticēties franšīzes devēja teiktajam, taču labāk būtu izmantot profesionāla konsultanta padomu, lai izvērtētu datus, kas tiek prezentēti. Dati par pārdošanu un reklāmas materiāli, vienalga, vai tās ir spīdīgas brošūras vai video mājaslapā, nedrīkst būt iekļauta maldinoša informācija. Franšīzes devējam vajadzētu noteikt kritērijus, saskaņā ar kuriem tiek izplatīti paziņojumi.

Likumdošanas jautājumi

Iegādājoties franšīzi, franšīzes ņēmējam būs jāparaksta franšīzes līgums, kas var sastāvēt no vairākiem desmitiem lappušu. Tajā iekļauti darbības nosacījumi, veicamie maksājumi, pārdošanas procesa apraksts, tiesības lauzt līgumu un pienākumi pēc līguma laušanas. Līdz ar to ir būtiski, lai franšīzes līgumu pārskata pieredzējis konsultantes.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus