Aerodium: Franšīzes ņēmēji ir labāki bez uzņēmēja gara

Mūsu pieredze rāda, ka labāku rezultātu sasniedz tie franšīzes ņēmēji, kuros nav izteikta uzņēmēja gara, stāsta uzņēmuma Aerodium pārdošanas menedžeris Egils Dancis.

“Viņi ir gatavi vairāk sekot mūsu ieteikumiem un mazāk velta laiku nevajadzīgām inovācijām, kas bieži vien nesakrīt ar to, ko vēlamies. Es piekrītu viedoklim, ka labs franšīzes ņēmējs ir cilvēks, kam patīk pakļauties citu radītai metodoloģijai. Tie ir menedžeri, izbijuši militārā dienesta darbinieki utt,” viņš min piemērus.

Pirmkārt, ir būtiski izvēlēties franšīzes ņēmēju, ar kuru ir līdzīga domāšana un pieeja, un kas saprot būtiskākos konkrētā biznesa elementus. Mūsu gadījumā tas ir mārketings, droša un pieredzes bagāta klientu apkalpošana un personāla vadība.

Otrkārt, franšīzes devējam ir jārada ļoti skaidrs ietvars (vadlīnijas, rokasgrāmatas, procedūras), lai franšīzes ņēmējam būtu pēc iespējas vieglāk uzsākt biznesu. Jo plašāka un vieglāk uztverama informācija sākotnēji tiks sagatavota un nodota (kvalitatīva apmācība), jo vieglāk panākt, ka franšīzes ņēmējs aiziet vajadzīgajā virzienā. Ja franšīzes ņēmējs pats izdomās savu sistēmu, tad vēlāk kaut ko mainīt būs grūti un būs nevajadzīga un laikietilpīga cīņa.

Treškārt, un te ir atbilde uz jautājumu, ja iepriekšējās lietas ir pareizi sakārtotas, tad franšīzes devējam pēc iespējas mazāk ir jāiesaistās konkrētā franšīzes ņēmēja biznesā, lai varētu fokusēties uz stratēģiskiem un attīstības jautājumiem. Svarīgi ir iesaistīties, lai uzraudzītu, vai franšīzes ņēmējs turas pie noteiktā plāna, kā arī lai nepieciešamības gadījumā sniegtu atbalstu biznesa uzlabošanai.

Ikviens, kas redz, ka viņa biznesa modelī ir kāds unikāls elements, ar kuru cits cilvēks citā valstī varētu pelnīt un sniegt papildu pievienoto vērtību, ir vērts, lai apsvērtu franšīzi kā attīstības veidu. Galvenais izaicinājums ir nodrošināt to pašu kvalitāti ar minimālu kontroli. Tāpēc ļoti būtiska ir sistēma. Jebkura problēma ar konkrēto franšīzes ņēmēju var ietekmēt visu zīmolu kopumā.

“Ideju par franšīzi ir vieglāk pārdot nekā praksē izveidot. Mūsu gadījumā grūtākais ir sasniegt to ideālu savā prototipa biznesā, ko gribētos redzēt ikviena franšīzes ņēmēja biznesā. Bet tāpēc tas ir ideāls, pēc kura turpināt tiekties. Nākotnes mērķis ir izmantot franšīzes modeli biznesa attīstībai un paralēli uzlabot franšīzes saturu,” viņš stāsta.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus