Ezītis miglā: Franšīzes ņēmējs ir saimniekam savā uzņēmumā

Franšīzes ņēmējam būtu jāiesaistās tik daudz, lai viņam būtu pārliecība, ka produkts ir kvalitatīvs. Un, ja ir kādas nepilnības, tad tās franšīzes ņēmējs ir tas, kuram būtu operatīvi jānovērš, stāsta bāra Ezītis miglā līdzīpašnieks Ronalds Undzēns.

Franšīzes devējam savukārt jāspēj nodrošināt visu nepieciešamo, lai franšīzes filiāle darbotos pēc labākajiem standartiem un klienti saņemtu kvalitatīvu gala produktu un līdz ar to vēlētos izmantot šo produktu atkal gan turpat, gan citās filiālēs.

Franšīzes ņēmējam būtu jāiesaistās tik daudz, lai viņam būtu pārliecība, ka produkts ir kvalitatīvs. Un, ja ir kādas nepilnības, tad tās Franšīzes ņēmējam būtu operatīvi jānovērš.

Franšīzes ņēmējam ir jābūt labam saimniekam savā uzņēmumā. Un ļoti svarīgi ir arī atrast īsto atrašanās vietu, jo tā ir 50% no panākumiem. Viņam jāprot vadīt kolektīvu, vai arī jāieceļ menedžeri, kas risinātu ikdienišķus jautājumus un atskaitītos īpašniekam. Līdz ar biznesa ienākšanu dzīvē un kļūstot par darba devēju no darba ņēmēja var ievērojami pamainīties dzīvesveids, kas noteikti nav uzskatāms par mīnusu. Franšīzes ņēmējs, iegādājoties franšīzi, piekrīt ievērot noteiktus standartus un prasības, ko iespējams nevajadzētu darīt veidojot biznesu pašam bez atpazīstama vārda. Tai pat laikā viņam tiek iedoti vairums instrumenti veiksmīga biznesa vadībai, kas ir ļoti liels franšīžu pluss. Vēl protams nosacījums ir finansiālais ieguldījums. Šeit populārākie risinājumi paņemt no zeķes, aizņemties no onkuļa, vai aizņemties no bankas ar izveidotu biznesa plānu un/vai ieķīlātu privāto īpašumu. Bet pats galvenais nosacījums – ir jātic biznesa idejai!

Kopumā neesam ļoti pētījuši franšīžu sektoru, bet īpaši sabiedriskajā ēdināšanā redzam daudzus piemērus, kas darbojas ļoti veiksmīgi, un tas priecē. Bet noteikti ir vēl vieta izaugsmei, uzskata R. Undzēns.

“Runājot par mūsu uzņēmuma plāniem, esam tikai ceļa sākumā un pagaidām Ezītis miglā filiāles ir tikai Latvijā. Mērķis ir izplesties un atvērt filiāles visās Eiropas valstīs, kā arī paplašināties Latvijā un Baltijā. Mūsu franšīzes priekšrocība ir ar citiem salīdzinoši zemas izveides izmaksas, nepārspīlēta kvalitātes kontrole un birokrātija, kvalitatīvs produkts un Latvijā iecienīts brends,” uzsver R. Undzēns.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus