Marks&Spencer franšīzes partnerim pārdod biznesu Honkongā

Apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Marks & Spencer pārdevis 27 sev piederošos veikalus Honkongā savam ilggadējam franšīzes partnerim – uzņēmumam Al-Futtaim.

Apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Marks & Spencer patlaban cenšas konsolidēt un optimizēt savu starptautisko īpašumu portfeli, lai efektivizētu darbību un samazinātu izmaksas. Jāpiebilst, ka uzņēmums Honkongas un Makau īpašumus izveidoja 1998.gadā.

Kompānijai Al-Futtaim jau pieder 72 pārtikas produktu franšīzes septiņu valstu tirgos, tajā skaitā, tādās valstīs kā Singapūrā, Tuvajos Austrumos un Malaizijā, un ar kompāniju Marks & Spencer uzņēmums sadarbojas jau kopš 1998.gada. Tagad šī kompānija būs atbildīga par uzņēmuma attīstību un izaugsmi Āzijas tirgū.

Mēs esam pilnībā pārveidojuši savu starptautisko biznesu, kas ir uzlabojis uzņēmuma pelnītspēju un nostāda mūs izaugsmes starta pozīcijās,” saka uzņēmuma starptautiskais direktors Pols Fristons.

Kā viens no pasaules vadošajiem mazumtirdzniecības operatoriem ar labām loģistikas spējām un zināšanām vietējā tirgū, Al-Futtaim ir ideāls partneris mums, lai attīstību un audzētu biznesu Honkongā un Makau,” viņš piebilst.

Mazumtirgotājam Marks & Spencer šobrīd ir jāpārcieš grūti laiki, un pagājušajā laikā apģērbu pārdošanas apjomi samazinājās. To veicina patērētāju paradumu maiņa, jo aizvien aktīvāk notiek tirdzniecība internetā, kas nereti par sliktu nāk uzņēmumiem, kuru pamata darbības modelis ir balstīts uz veikalu pārdošanu. Tādējādi šiem uzņēmumiem ir jādomā par stratēģijas maiņu. 

Novembrī starptautiskais uzņēmums paziņoja, ka aktīvāk slēgs tos veikalus, kuri rada kompānijai zaudējumus. Mēnesi pēc šīs informācijas publicēšanas tika ziņots, ka Marks & Spencer atvērs 60 jaunus veikalus pasaulē. Marks&Spencer peļņa pērn sarukusi par 5,3%.

Kopš 1884. gada, kad Maikls Marks (Michael Marks) savā veikalā Anglijas pilsētā Līdsā pārdeva vienu centu vērtas preces, Marks & Spencer ir izaudzis par nozīmīgu mazumtirdzniecības tīklu.

20. gadsimta 70. gados apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums Marks & Spencer sāka starptautiski paplašināties. Atverot jaunus veikalus, kompānija Marks & Spencer apliecināja uzņēmuma globālo stratēģiju – starptautiski attīstīties un piedāvāt Marks & Spencer produkciju un pakalpojumus arvien jaunām patērētāju grupām. Šis uzņēmums bija arī pirmais britu tirgotājs, kas nodibināja savu pētniecisko laboratoriju, kur testēja apģērbu kvalitāti un izstrādāja jaunas tekstilpreces.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus