CARGURU: Mums ir ambiciozi plāni

Pagājušajā gadā automobiļu koplietošanas pakalpojuma (car sharing) uzņēmuma CARGURU darbība bija vērsta uz darbības uzsākšanu, taču uzņēmuma plāni 2018.gadam raksturojami kā ambiciozi, intervijā stāsta uzņēmuma vadītājs Vladimirs Reskājs.

Kā pērn veicies uzņēmumam Latvijā? Vai audzis piedāvājumā esošais automašīnu skaits?
Uzņēmums savu darbu sāka 2017. gada jūnijā. Sākumā nomai bija pieejamas 11 mašīnas un vēlāk pievienojām vēl 10. Visas ir jaunie Toyota Yaris hybrid.

Cik daudz reižu pērn klienti izmantojuši automašīnas?
Gandrīz 6 mēnešu laikā notikušas 13000 nomas. Reģistrēto lietotāju skaits ir sasniedzis 4500 cilvēkus.

Pērn uzņēmums sāka darbību – kurš darbības aspekts bija uzmanības centrā?
2017. gads bija veltīts testiem un sistēmas darba stabilizēšanai. Mēs paši esam izveidojuši jaunu servisu, ko mēģinām palaist tirgū, kur iepriekš nekas tamlīdzīgs nav bijis. Tāpēc paies laiks kamēr visu pielāgosim tirgus specifikai un lietotāju vajadzībām.

Kādi ir pirmie secinājumi pēc darbības gada, kā autovadītāji izturas pret automašīnām?
Paveikto un rezultātus vērtēju pozitīvi. Uzņēmumam izdevās gan ieinteresēt sabiedrību, gan stabilizēt servisa darbību. Diemžēl neizdevās pagājušajā gadā palielināt autoparka izmērus līdz cerētajam līmenim, jo lielākus resursus un laiku izlēmām ieguldīt tieši pašas sistēmas attīstībā. Spējām pilnveidot sākotnējo versiju ar jaunām funkcijām un paplašināt potenciālo lietotāju loku. No novembra kompānija piedāvā ērtu risinājumu uzņēmumiem, jaunu tarifu plānu ar nulles pašrisku, kā arī 24 stundu likmi.

Vai ir bijusi arī kāda negatīva pieredze?
Protams, ne viss gāja gludi. Ir bijusi arī negatīva pieredze. Piemēram, esam saskarušies ar krāpniekiem, kas izmantojot viltus datus mēģināja iedzīvoties uz CARGURU rēķina. Bet, pateicoties izstrādātai drošības sistēmai, mēs spējām tos ātri identificēt un bloķēt.

Kā vērtējat likumdošanas vidi Latvijā tāda veida uzņēmumam kā CARGURU? Ko jūs vēlētos uzlabot, lai veiksmīgāk strādātu šajā valstī?
Nevar teikt, ka ir kaut kas īpašs, kas traucētu strādāt konkrēti mums. Mēs izjūtam visas tās pašas problēmas, kas ir raksturīgas Latvijas biznesa videi. Daļu no tām problēmām nav iespējams atrisināt ar likumiem, piemēram, mazo iekšējo tirgu.

Kā vērtējat konkurenci tirgū? Vai nākotnē var gaidīt, ka pieaugs šādu uzņēmumu skaits?
Šobrīd netiešas konkurences netrūkst. Tās ir auto nomas, taksometri, sabiedriskais transports, privātais transports – vienā vārdā sakot, viss, kas dod cilvēkiem iespēju pārvietoties. Protams, mums ir zināmas priekšrocības – ērtums, piekļūšanas ātrums, cena un serviss, bet tirgus ir pavisam jauns un jāiegulda ļoti daudz enerģijas, lai izcīnītu savu vietu tajā.
Runājot par nākotni – uzskatu, ka mēs pārstāvam tieši nākotnes nozari. Cilvēki arvien biežāk izvēlēsies iespēju nevis pirkt transportu, bet izmantot to tikai tad, kad to vajag. Tomēr nedomāju, ka līdzīgi uzņēmumi sāks masveida parādīties. “Car sharing” nav viegls bizness, tas prasa ļoti daudz enerģijas, finanšu resursus un specifiskas zināšanas.

Kādi ir uzņēmuma plāni šim gadam? Līdz cik plānots palielināt automašīnu skaitu un varbūt plānots piedāvāt jaunus pakalpojumus?
2018. gadam mums ir ambiciozi plāni. Turpināsim strādāt pie savas platformas, padarot to vēl labāku, ērtāku un interesantāku. Vēl viens mērķis ir saistīts ar auto parka palielināšanu un modeļu klāsta paplašināšanu. Plānojam Rīgā izlikt lietošanai vismaz 300 mašīnas, tuvinot CARGURU mūsu vīzijai par auto 5 minūšu laikā jebkurā vietā Rīgā, jebkurām vajadzībām. Un trešais virziens ir ārējo tirgu apgūšana, piedāvājot iegādāties CARGURU franšīzi un izmantot mūsu zināšanas un pieredzi.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus