Coca-Cola Company līdz 2030.gadam cer savākt 100% izlietoto iepakojumu

Uzņēmums Coca-Cola Company izvirzījis mērķi līdz 2030. gadam ar katru pārdoto pudeli vai bundžu strādāt pie tā saražoto iepakojumu savākšanas un pārstrādes

2018. gada 19. janvārī Coca-Cola Company paziņoja par uzņēmuma fundamentāli mainīto nostāju attiecībā uz produktu iepakojumiem, uzstādot mērķi līdz 2030. gadam sniegt atbalstu tās ražotā iepakojuma 100% savākšanai un pārstrādei.

Šis ir uzņēmuma jaunās vīzijas “Pasaule bez atkritumiem” galvenais fokuss, kuru Coca-Cola tīkls īstenos ar ilgtermiņa investīcijām, tostarp turpinot jau pašlaik uzsākto darbu pie 100% pārstrādājama iepakojuma attīstīšanas. Uzņēmuma jaunais redzējums veidots, izprotot pārtikas un dzērienu iepakojumu būtisko lomu mūsdienu cilvēka dzīvē. Taču, lai globāli samazinātu iepakojumu radīto atkritumu apjomu, nepieciešams ieguldīt nopietnu darbu.

“Pasaule saskaras ar nopietnām problēmām, ko rada izlietotā iepakojuma apjoms. Mums tāpat kā ikvienam uzņēmumam ir jāuzņemas atbildība par šī jautājuma risināšanu,” teica Coca-Cola Company prezidents un izpilddirektors Džeimss Kvincijs (James Quincey). “Realizējot vīziju “Pasaule bez atkritumiem”, mēs investējam mūsu planētā un mūsu produktu iepakojumos, lai šī problēma iespējami drīz kļūtu par pagātni.”

“Esam apņēmušies rast risinājumu efektīvākai izlietotā iepakojuma pārstrādei. Ar interesi arī sekojam līdzi notiekošajām diskusijām par depozīta sistēmas ieviešanu Latvijā un ceram uz sadarbību ar nozares pārstāvjiem un politikas veidotājiem, lai detalizētāk iepazītos ar piedāvātajiem risinājumiem,” norādīja Coca-Cola Baltics franšīzes vadītāja Ieva Matulaitiene (Ieva Matulaitienë).

Coca-Cola Company sadarbībā ar Coca-Cola HBC strādās pie vairākiem mērķiem:

Investīcijas zaļākai nākotnei: līdz 2030. gadam ar katru Coca-Cola tīkla pārdoto pudeli vai bundžu uzņēmums strādās, lai savāktu ikvienu no tā ražotajiem iepakojumiem, sniedzot tiem otro dzīvi. Lai sasniegtu uzstādīto mērķi – savākt 100% izlietoto iepakojumu, uzņēmums investēs mārketinga aktivitātēs un, izmantojot savas zināšanas, strādās, lai sabiedrībai palīdzētu izprast pārstrādes nozīmību un iespējas. Uzņēmums atbalstīs visa veida izlietotā iepakojuma savākšanu, tostarp arī citu uzņēmumu ražotās pudeles un bundžas. Coca-Cola tīkls sadarbosies ar vietējām kopienām, dažādu nozaru pārstāvjiem, klientiem un patērētājiem, vēršot uzmanību uz tādām ar iepakojumiem saistītām problēmām kā iepakojumu piesārņojums jūrās.

Investīcijas iepakojumos: lai sasniegtu uzstādīto izlietotā iepakojuma savākšanas mērķi starptautiski, Coca-Cola Company turpina strādāt, lai padarītu visus tās produkcijas iepakojumus 100% pārstrādājamus. Uzņēmums strādā pie dabai draudzīgākiem iepakojumiem, izmantojot vairākkārt pārstrādātas sastāvdaļas un augu valsts sveķus vai samazinot plastmasas apjomu katrā no iepakojumiem. Līdz 2030. gadam, Coca-Cola tīkls ir apņēmies ieviest iepakojumu, kura sastāvs būtu 50% pārstrādājams. Šīs iniciatīvas mērķis ir uzstādīt jaunu, starptautisku standartu dzērienu iepakojumiem. Šobrīd vairums no Coca-Cola Company produktu iepakojumiem ir otrreizēji pārstrādājami. “Pasaule bez atkritumiem” ir nākamais solis uzņēmuma centieniem ilgtspējības nodrošināšanā, kas ietver līdzšinējos panākumus produktu ražošanā patērētā ūdens 100% atjaunošanā. Uzņēmums sasniedza sev uzstādīto ūdens atjaunošanas mērķi 2015.gadā – piecus gadus pirms uzstādītā termiņa. Šie centieni ir daļa no apjomīgākas stratēģijas, lai kļūtu par apzinīgu dzērienu ražotāju. “Pudelēm un bundžām nevajadzētu kaitēt mūsu planētai, un mēs ticam, ka ‘bez-atkritumu’ pasaule ir iespējama,” norādīja Dž. Kvincijs. “Tādiem uzņēmumiem kā Coca-Cola jābūt līderiem. Patērētājiem visā pasaulē rūp mūsu planēta. Viņi vēlas un sagaida rīcību no uzņēmēju puses, un tas ir ir tieši tas, ko mēs darīsim, aicinot arī citus iesaistīties šajā izaicinājumā.”

Coca-Cola Company cer sasniegt šos mērķus, sadarbojoties ar vairākiem globāliem partneriem: Elēnas Makartūras Fonda iniciatīvu Jaunajai Plastmasas Ekonomikai, Okeāna saglabāšanas/Bez atkritumu jūras aliansi un Pasaules Dabas Fondu (The Cascading Materials Vision and Bioplastic Feedstock Alliance). Tāpat Coca-Cola Company uzsāks sadarbību ar jauniem reģionālajiem un nacionālajiem partneriem, vienlaikus turpinot sadarboties ar to nozīmīgākajiem klientiem, lai motivētu patērētājus pārstrādāt vairāk produktu iepakojumus.

Uzņēmums Coca-Cola Company (NYSE: KO) ir pasaulē lielākais dzērienu uzņēmums, kas dod iespēju produkta patērētājiem 200 valstīs atspirdzināties ar vairāk nekā 500 gāzētiem un negāzētiem dzērieniem. Coca-Cola Company uzņēmums ir viens no pasaules vērtīgākajiem un atpazīstamākajiem zīmoliem, kura portfelis iekļauj zīmolus 21 miljardu dolāru vērtībā. 19 no šiem produktiem pieejami ar samazinātu cukura daudzumu vai pilnībā bez tā, ļaujot ierobežot uzņemto cukura daudzumu. Bez uzņēmuma apazīstamākā dzēriena Coca-Cola tas pārvalda tādus produktus kā Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, POWERADE, Neptunas, Minute Maid, Simply, Georgia, Dasani, FUZE TEA, Del Valle un citus.

Coca-Cola Company nopietni strādā pie tā, lai radītu pozitīvas izmaiņas visā pasaulē, cenšoties samazināt cukura daudzumu tā ražotajos produktos, strādājot pie jaunu produktu izveides, kā arī neatlaidīgi turpinot darbu, lai mazinātu uzņēmuma ietekmi uz vidi, vienlaikus nodrošinot vērtīgas karjeras iespējas mūsu sadarbības partneriem un sniedzot ekonomiskos ieguvumus valstīs, kurās uzņēmums darbojas. Uzņēmums ir viens no pasaules top 10 privātajiem darba devējiem ar vairāk nekā 700,000 darbiniekiem.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus