Franšīzes uzņēmumu īpašnieki dalās pieredzē: Kā izveidot veiksmīgu franšīzes biznesu?

Domājot par jaunas franšīzes izveidi un attīstīšanu, pastāv daudz un dažādi šķēršļi un izaicinājumi, ar kuriem uzņēmējam jātiek galā – sākot no finanšu un likumdošanas prasībām līdz pat partneru izvēlei, lai veicinātu zīmola izaugsmi.

Īsāk sakot, lai izveidotu franšīzes biznesu, tam jāvelta daudz darba, neatlaidības, talanta un stratēģijas. Tomēr šis ceļojums var būt mazāk sāpīgs, ja uzņēmējs izvairās no kļūdām, ko pielaiduši citi.

Tādēļ starptautisko kompāniju vadītāji dalās pieredzē par franšīzes izveidi un kļūdām, no kā izvairīties.

Starta punkts

Kompānijas ClimbZone īpašnieks Keits Levensons nezināja pat franšīzes definīciju, kad klienti un kolēģi sāka viņam vaicāt, vai neplāno uzņēmumu pārveidot par franšīzi.

ClimbZone

“Man nācās izmantot Google, jo nezināju, ko tas nozīmē,” viņš stāstīja, “un tad šis bizness mani ievilka.”
Rezultātā 2008.gadā Jaunzēlandē dibinātais ClimbZone, kas bija uz ģimenēm vērsts klinšu kāpšanas centrs, 2014.gadā atvēra pirmo uzņēmumu ASV un trīs gadu laikā sāka piedāvāt franšīzi.

Veiksme, stāsta Levensons, ir saistīta ar labu franšīzes ņēmēju izvēli. ClimbZone daudz līdzekļu netērēja mārketingam, lai meklētu franšīzes ņēmējus, jo daļa no tiem bija kompānijas klienti.

PrimoHoagies vadītājam Roko Fiorentino ir līdzīga pieredze saistībā ar franšīzes ņēmēju piesaisti, jo liela daļa no viņa tiem ir draugi, ģimenes locekļi un klienti. Viņš iesaka uz franšīzes ņēmējiem skatīties kā zīmola investoriem, ne tikai biznesa partneriem.

PrimoHoagies

Nemitīgi jāmācās

Roko uzsver, ka viņa ilgtermiņa pieredze nozīmē, ka viņš ir pieļāvis daudz kļūdu, taču tajā pašā laikā tas liecina, ka viņš guvis daudz zināšanu.

“Tiklīdz jūs sākat pārstāt mācīties, jūs ierobežojat to, ar ko jūs nākotnē varat dalīties ar citiem. Mācieties no kļūdām. Jūs dodaties lieliskā ceļojumā, un ir daudz zīmju, kurām pievērst uzmanību,” viņš saka.

Viens būtisks aspekts ir tas, ka franšīze kā nozare aug straujiem tempiem, un gan franšīzes devējiem, gab franšīzes ņēmējiem ir jāiesaistās. “Tas, kur mēs atrodamies šodien, nav tas, kur mēs vēlamies būt rīt,” viņš saka, papildinot, ka franšīzes devējam ir jāinteresējas par to, ko jauni zīmoli dara un kā rīkojas tirgū.

Runājot par komandas izveidi, PJ’s Coffee attīstības direktors Deivids Mesa rekomendē to papildināt ar trūkstošajiem resursiem: “Izpētiet, kādi ir jūsu talanti un nolīgstiet tos talantus, kas jums pietrūkst.” Viņš stāsta, ka viņam patīk nolīgt uzņēmējus vai cilvēkus ar uzņēmējdarbības spējām, jo, veidojot franšīzi, tas būs nepieciešams.

PJS Coffee

Tāpat viņš skaidro, ka ir būtiski definēt, kā konkrētais zīmols atšķirsies no konkurentiem: “Jums jāizceļ tas, kas padara jūs atšķirīgus no citiem, jāuzsver, kas šajā zīmolā ir īpašs.

Tāpat franšīzes biznesa pārstāvji iesaka ņemt vērā klientu pieredzi, lai uzlabotu produktu.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus