Pasaulē iecienītajam kosmētikas zīmolam “The Body Shop” izdevies atgriezties pie peļņas un pēc vairākiem izaicinājumu pilniem gadiem atgūt savas tirgus pozīcijas.
Palīdz īpašnieku maiņa
Pēdējos gados uzņēmums piedzīvojis īpašnieku maiņu, kas laika gaitā ietekmēja tā darbību. 2017. gadā to iegādājās Brazīlijas kosmētikas gigants “Natura & Co”, bet 2024. gadā tas nonāca investīciju kompānijas “Aurelius Private Equity” īpašumā. Šī īpašnieku maiņa pēdējā laikā palīdzējusi uzņēmumam pārstrukturēt darbību un uzlabot peļņas rādītājus.
Uzņēmuma jaunā vadība, paužot pārliecību par panākumiem nākotnē, ir uzsākusi ievērojamas darbības stratēģijas izmaiņas. Tā vēlas nostiprināt “The Body Shop” kā patērētājiem pievilcīgu zīmolu.
Jaunā vadība koncentrējas uz ilgtspējību, inovācijām un pieejamību. Paredzēts, ka kompānija turpinās piedāvāt videi draudzīgus produktus, kas ir ētiski ražoti un pieejami dažādiem klientiem. Vienlaikus jaunā vadība sola ievērojamas pārmaiņas, uzsverot, ka galvenais mērķis ir atgriezt zīmolu tam raksturīgajās pozīcijās – kā līderi ilgtspējīgas un ētiskas kosmētikas tirgū.
Uzņēmuma atgriešanās peļņas režīmā tiek uzskatīta par ievērojamu soli pēc iepriekš piedzīvotajiem izaicinājumiem, un zīmola jaunais īpašnieks ir apņēmības pilns veikt ievērojamus uzlabojumus un nostiprināties gan vietējā, gan globālajā tirgū.
Franšīze palīdz attīstīties
“The Body Shop” ir dibināts 1976. gadā Apvienotajā Karalistē. Uzņēmums ir celmlauzis ilgtspējīgas un ētiskas kosmētikas tirgū. Kompānijas dibinātāja Anita Rodika savulaik radīja zīmolu, lai piedāvātu dabīgas sastāvdaļas un veicinātu vides aizsardzību, kā arī sociālo taisnīgumu.
Franšīzes modelis ir bijis būtisks kompānijas globālās izaugsmes stūrakmens. Šobrīd uzņēmumam ir veikali vairāk nekā 60 valstīs, kas darbojas gan tiešā uzņēmuma pārvaldībā, gan kā franšīzes. Franšīzes partneriem tiek piedāvāts pilnīgs atbalsts, tostarp mārketinga, pārdošanas un produktu piegādes jomā, kā arī uzņēmuma vides un sociālo vērtību integrācija.
Kā skaidro kompānijā, franšīzes priekšrocības ietver piekļuvi globāli atpazīstamam zīmolam, stabilu klientu bāzi un ilgtspējīgus, ētiski ražotus produktus. Zīmola stratēģija apvieno vietējās tirgus zināšanas ar starptautiski pārbaudītām praksēm, kas veicina veiksmīgu darbību.
Iecienīts arī Baltijā
“The Body Shop” ir labi pazīstams kosmētikas zīmols arī Baltijas valstīs, un šajā reģionā tas darbojas jau vairāk nekā desmit gadus. Līdz 2024. gadam franšīzes tiesības Baltijā piederēja uzņēmumam “Bodybalt”, kura īpašnieks bija Somijas kompānija “Bodim Port Oy”.
Šā gada novembrī Lietuvas kosmētikas veikalu tīkla “Eurokos” pārvaldnieks “Kosmelita” iegādājās “Bodybalt”, tādējādi kļūstot par “The Body Shop” franšīzes turētāju Baltijas valstīs.
Kā skaidroja kompānijā, šis darījums paplašina “Kosmelita” ģeogrāfisko klātbūtni un produktu klāstu, veicinot reģionālo ekspansiju. Pašlaik “Kosmelita” pārvalda 120 “Eurokos” veikalus Lietuvā un 20 “The Body Shop” veikalus Baltijas valstīs.
Turpmāk “The Body Shop” plāno stiprināt savu pozīciju Baltijas tirgū, piedāvājot inovatīvus un ilgtspējīgus produktus, kā arī paplašinot veikalu tīklu un uzlabojot klientu iepirkšanās pieredzi.