Ikviens topošais franšīzes ņēmējs vēlas sadarboties ar veiksmīgu franšīzes devēju, lai arī pats nākotnē gūtu panākumus. Protams, ka perfekta franšīze neeksistē, taču ikviens tiecas pēc labākā, tādēļ, izvēloties nākotnes sadarbības partneri, jāņem vērā vairāki faktori, kurus apskatīsim šajā blogā. Veiksmīgas franšīzes pamatfaktori ir sekojoši:
1. Spēcīga biznesa sistēma.
Franšīze bez biznesa sistēmas nav franšīze, bet gan bizness, kas lemts neveiksmei, jo franšīzes biznesa modelī viss ir atkarīgs no sistēmas. Tāpat jāizvērtē, cik šī sistēma ir laba, jo tā ir viena no vērtībām, par ko franšīzes ņēmējs maksā franšīzes devējam.
2. Zīmola spēks.
Liela daļa cilvēku, kuri iecerējuši ieiet franšīzes biznesā, vēlas sadarboties ar franšīzes devēju, kura zīmols ir ļoti atpazīstams, un tas ir saprotami. Tomēr ir jāatceras, ka populāras franšīzes ar spēcīgiem zīmoliem ir grūti iegādāties. Tās ir gan dārgas, gan arī, iespējams, nepiedāvās iespēju atvērt tirdzniecības vietu franšīzes ņēmējam vēlamajā teritorijā.
3. Inovācijas.
Lai franšīze mūsdienās būtu dzīvotspējīga, uzņēmumam ir jāmeklē veidi, kā savā darbībā ieviest inovācijas. Kaut arī klientiem patīk konsekvence, viņi labprāt izmēģina arī jaunus produktus. Tā, piemēram, ikvienā McDonald’s franšīzes restorānā iespējams iegādāties tradicionālo Big Mac vai ābolu pīrāgu, taču tikpat labi tur var nobaudīt arī citus, nesen ieviestus produktus. Franšīzes devējs, kas konstanti iegulda inovāciju ieviešanā, palielina savas franšīzes ilgtspējas un panākumu iespējamību, kā arī uzlabo zīmola kvalitāti.
4. Spēcīgas franšīzes ņēmēja apmācības.
Ja cilvēks ir apņēmies kļūt par franšīzes ņēmēju, viņam par biznesa vadīšanu jābūt pilnai pārliecībai. Vienīgais veids, kā kļūt pārliecinātam, ir iziet apmācības. Tieši tādēļ franšīzes devēja sniegtās apmācības ir ļoti būtiskas. Franšīzes ņēmējam ir jāzina viss par konkrētās franšīzes ikdienas darbībām, lai nesaskartos ar pārsteigumiem, un, ideālākajā variantā, pat ja tādi rastos, franšīzes devējs jau būtu tos paredzējis. Franšīzes ņēmējs iegādājas jau pārbaudītu biznesa sistēmu, un franšīzes devējs dod solījumu, ka tā darbosies.
5. Bagāti franšīzes ņēmēji.
Veiksmīgas franšīzes biznesa darbības rezultātā augs franšīzes ņēmēju bagātība. Protams, daļa franšīzes ņēmēju ir bagāti jau darbības sākumā, taču tas nav priekšnoteikums, lai ieietu šajā biznesā. Labs franšīzes devējs fokusējas arī uz franšīzes ņēmēja pelnītspēju, jo tas palīdz augt uzņēmumam. Labas ziņas izplatās ātri, un franšīzes ņēmēji viens ar otru kontaktējas, tādējādi uzzinot, kurš ir veiksmīgs franšīzes devējs, bet kurš tāds nav.
Tieši tādēļ pirms franšīzes biznesa uzsākšanas jāizvērtē potenciālie franšīzes devēji, lai atrastu vislabāko un piemērotāko savai uzņēmējdarbībai.