No trim picērijām līdz megafranšīzei. Fakti par uzņēmumu “Domino’s”, ko, iespējams, nezināji

Starptautiskā picu ķēde “Domino’s” šobrīd ir ārkārtīgi veiksmīga franšīzes kompānija, kas strādā vairāk nekā 85 valstīs. 2022. gadā uzņēmuma ienākumi pasaulē sasniedza 4,54 miljardus ASV dolāru. Pirms dažiem gadiem tā sāka darbu arī Baltijas valstīs.

Tomēr megauzņēmums laika gaitā izaudzis no pavisam nelielas picērijas, un ne vienmēr tam veicies gludi. Piedāvājam nelielu ieskatu uzņēmuma vēsturē un dažus faktus, kas ļaus plašāk iepazīt šo franšīzes uzņēmumu.

1. “Domino’s” nosaukums agrāk bija “DomiNick’s”. Restorāni savu pašreizējo nosaukumu ieguva 1965. gadā, un to izdomāja kurjers Džims Kenedijs. Kompānija dibināta 1960. gadā.

2. Tikai astoņus mēnešus pēc uzņēmuma atvēršanas viens no brāļiem pusi sava biznesa pārdeva, lai iegādātos automašīnu “Volkswagen Beetle”.

3. Vairāk nekā 30 gadus “Domino’s” piedāvāja divu izmēru picas, kuras varēja iegādāties 11 variantos un viena veida dzērienu – “CocaCola”.

4. Jau kopš uzņēmuma pirmsākumiem kompānija vairāk orientējas uz piegādi. Tas tādēļ, ka oriģināli “Domino’s” ēka bija tik maza, ka tajā varēja izvietot tikai nelielu skaitu galdu.

5. Trīs punkti uzņēmuma logo attēlo trīs pirmos kompānijas veikalus, kurus atvēra 1965. gadā Mičiganā. Uzņēmuma vadītājiem bija doma pēc katras picērijas atvēršanas pievienot punktus klāt, taču kompānija piedzīvoja tik strauju izaugsmi, ka tas nebija iespējams.

6. Pirmo vegānu picu franšīzes uzņēmums sāka piegādāt Izraēlā.

7. 2018. gadā kompānijas ceļa remonta automašīnas sāka labot bedres uz ASV ceļiem, pa kuriem tika piegādātas kompānijas picas. “Domino’s” skaidrojusi, ka bedres var būtiski pasliktināt piegādāto picu kvalitāti, taču daļa cilvēku uzskatīja, ka šādā veidā uzņēmums gūst labu publicitāti.

8. “Domino’s” izmēģinājis picu piegādi ar dronu. Tas notika 2016. gadā sadarbībā ar jaunuzņēmumu “Flirtey”. Picu piegādes drona debija noritēja Jaunzēlandē. Drons spēj pacelt līdz 3,5 kilogramiem smagu produktus un maksimālais augstums, ko tas spēja sasniegt, ir 60 metri. 2022. gadā uzņēmums šo sadarbību atkal aktualizēja, ieejot otrajā izmēģinājuma posmā.

“Mēs investējām šajā partnerībā un tehnoloģijā, jo uzskatām, ka piegādes ar dronu būs būtiska mūsu picu piegādes sastāvdaļa nākotnē. Šī inovācija nozīmē, ka klienti var izjust visprogresīvākās tehnoloģijas un ērtību, kad svaigākā, karstākā pica tiek piegādāta ar dronu no vietējā “Domino” līdz viņu durvīm,” teikts uzņēmuma paziņojumā.

9. Uzņēmums pilnībā pārveidojis savas receptes. Pēc ilgstoša pieprasījuma krituma kompānija 2000. gadu sākumā pilnībā pārveidoja savas picas receptes. Šis solis uzņēmumam radīja atdzimšanu un veiksmīgu tālāko attīstību.

10. Visvairāk “Domino’s” picēriju ir ASV, kam seko Indija ASV ir vairāk nekā 5600 restorāni, bet Indijā – vairāk nekā 1500 restorāni.

11. “Domino’s” ik dienas piegādā vairāk nekā miljonu picu. ASV vien “Domino’s” ik dienas piegādā vairāk nekā vienu miljonu picu. Kā liecina uzņēmuma apkopotie dati, katru nedēļu picas piegādātāji mēro 16 miljonus kilometru.

12. “Domino’s” izveidojis pašbraucošu picas piegādes robotu. 2016. gadā kompānija iepazīstināja pasauli ar pašbraucošu picas piegādes robotu DRU (Domino’s Robotic Unit), ko sākotnēji izmēģināja Jaunzēlandē. Uzņēmums izveidoja lietotni, kas veic pasūtījumu, tikai to atverot

13. 2016. gadā kompānija ieviesa lietotni, kurā pašam nekas nebija jādara. Atverot lietotni, tā sāk skaitīt 30 sekundes, un, ja lietotājs to šajā laikā neapstādina, lietotne automātiski nosūta pasūtījumu piegādei.

14. “Tvīto” un pasūti. Uzņēmums pirms kāda laika ieviesa “tvīto, lai pasūtītu” iespēju – lietotāji varēja atstāt picas emodži oficiālajā “Domino’s” profilā, lai pasūtītu picu.

15. Aptuveni 95% uzņēmuma franšīzes ņēmēju ASV sāka darbu picas restorānu ķēdē kā nepilna laika picu cepēji vai picu piegādātāji.

 

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus