Sociālie mediji var audzēt franšīzes pārdošanas apjomus

Sociālie mediji ir mainījuši veidu, kā komunicē uzņēmumi un to klienti. Tie ļauj uzreiz sazināties savā starpā un pievienot atsauksmes, turklāt tās var sasniegt plašu auditoriju. Ja kādam patērētājam ir bijusi slikta pieredze saskarsmē ar konkrēto uzņēmumu, viņš bieži vien nevilcināsies izmantot iespēju, ko piedāvā sociālie mediji –  par negatīvo pieredzi ziņot plašākai sabiedrībai. Tas var skart gan mazus un vēl nepazīstamus, gan lielus un populāru zīmolu uzņēmumus.

Līdz ar to ikvienai franšīzei ir noteikti jāizveido profils vietējā valstī esošajā sociālajā medijā, un tas nepieciešams piecu galveno iemeslu dēļ, kurus apskatīsim šajā blogā.

Tas ļauj ātrāk atrast uzņēmumu.

Sabiedrību lielā mērā vada ierīces. Ja nepieciešams atrast konkrētā jomā strādājošu uzņēmumu, liela daļa cilvēku ielūkojas savā viedtālrunī vai datorā un ātri vien to atrod. Meklējot konkrētas jomas uzņēmumus konkrētā teritorijā lielākas iespējas, ka klients atradīs tieši šo franšīzes uzņēmumu būs tad, ja tam būs profili Google+, Facebook vai citos, un tajos norādīta atrašanās vieta, jo tad meklēšanas rezultātos uzņēmums parādīsies starp pirmajiem. Ja vieta nav norādīta, klienti tiks sūtīti uz citiem uzņēmumiem, kuri ir atvēlējuši laiku, lai izveidotu savus profilus.

Var ātri atbildēt uz sūdzībām.

Ja kādam cilvēkam sniegts nekvalitatīvs pakalpojums vai pārdota prece, ar kuru viņš nav apmierināts, vieglākais veids, kā par to ziņot pēc iespējas vairāk cilvēkiem, ir publicēt savu pieredzes stāstu sociālajā medijā. Citi cilvēki, protams, dalīsies arī ar savu labo pieredzi. Tiesa gan, lai cik labi tiktu vadīts franšīzes bizness, no sliktas pieredzes neizvairīties – to var radīt darbinieku kļūdas, nesaskaņas patērētāju un darbinieku vidū vai pat produktu trūkums. Būtiskākais ir tas, cik veiksmīgi uzņēmums spēj ar šo konfliktu tikt galā. Ja franšīzes biznesa īpašnieks var uzreiz atbildēt neapmierinātajam klientam, tādējādi viņš demonstrē savu labo gribu un parāda, ka vēlas uzlabot situāciju un risināt problēmu.

Vienkāršāk veicināt pārdošanu vietējā tirgū.

Viens no labākajiem veidiem, kā veicināt pārdošanas apjomus un palielināt klientu lojalitāti, ir piedāvāt dažādas atlaides vai kuponus. Veicot šādas akcijas konkrētajā tirgū franšīzes īpašnieks var sasniegt klientus, kas atrodas tuvu biznesam, tādējādi palielinot iespēju, ka viņi šo biznesu atbalstīs. Iespējas ir bezgalīgas – izpārdošanas ar Twitter palīdzību, jaunu produktu reklamēšana Facebook vai konkursi Instagram.

Ierakstus iespējams piemērot vietējām vēlmēm un interesēm.

Bizness dažādos reģionos var būt atšķirīgs. Tāpat klientu loks var būt dažāds vai veids, kā reģionā reklamēt produktu. Ja franšīzes ņēmējs izveidojis savu vietējo sociālo mediju profilu, ar tā palīdzību ir iespējams pielāgot ierakstus tā, lai varētu runāt tieši ar konkrēto auditoriju. Tādējādi iespējams uzmanību vērst uz produktiem, kurus viņi varētu uzskatīt par īpaši interesantiem vai arī ierakstos integrēt informāciju par vietējiem notikumiem. Tāpat ar to palīdzību var ziņot par pasākumiem, kuros piedalīsies uzņēmums.

Sekotāju vidū var veicināt lojalitāti zīmolam.

Kad kāds no klientiem kļūst par franšīzes biznesa sekotāju sociālajā medijā, un var sākt ar to komunicēt, tas attīsta un veicina viņa lojalitāti konkrētajam uzņēmumam. Tāpat viņi dalās ar kompānijas publicēto informāciju, tādējādi to reklamējot arī draugu vidū. Tādēļ ar sociālo mediju palīdzību iespējams veiksmīgi paplašināt klientu bāzi, uzlabot reputāciju un palielināt klientu lojalitāti. Ja klients jutīs, ka uzņēmumam rūp viņa vajadzības un viņš var tiešā veidā ar kompāniju sazināties, lojalitāte pieaugs.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus