“Narvesen” īpašniekam lielākais apgrozījums uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē

Vadošo mazumtirdzniecības franšīzes tīklu “Narvesen” un “Caffeine” kafejnīcu ķēdi pārvaldošais uzņēmums SIA “Reitan Convenience Latvia” 2022.gadā strādājis ar uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē lielāko apgrozījumu – 80,3 miljoniem eiro, kas ir par 28,6% vairāk nekā 2021.gadā.

Neskatoties uz dažādiem izaicinājumiem un loģistikas ķēžu pārrāvumiem, stratēģiskie lēmumi par tīkla attīstību ļāvuši krietni uzlabot finanšu rezultātus. Tāpat tie palīdzējuši piecas reizes samazināt zaudējumus salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Ietekmēja dažādi faktori

“Reitan Convenience Latvia” darbības rezultātus 2022.gadā ir ietekmējis gan Krievijas uzsāktais noziedzīgais iebrukums Ukrainā. Tas lika uzņēmumam nekavējoties lemt par atteikšanos no Krievijā un Baltkrievijā ražotu produktu iepirkšanas un pārdošanas, gan straujais energoresursu cenu kāpums. Tas arī bija viens no lielākajiem neparedzētajiem pērnā gada izaicinājumiem. Augsto izmaksu ietekmi ļāva samazināt energoefektivitātes risinājumi. Tomēr kopumā uzņēmums strādājis 429 000 eiro lieliem zaudējumiem. Tas gan ir būtisks uzlabojums pret 2021.gadu, kad uzņēmuma finanšu rezultātus spēcīgi ietekmēja Covid-19 pandēmija.

“Kā daudzus uzņēmumus, arī mūs pērn būtiski ietekmēja Covid-19 izplatība un valstī noteiktie ierobežojumi, kā arī ģeopolitiskā situācija, bet, lai paustu skaidru nostāju un uzsvērtu, ka mums Krievijas rīcība Ukrainā nav pieņemama, jau nākamajā dienā pēc kara sākuma atteicāmies no Krievijas un Baltkrievijas ražoto produktu tirgošanas. Būtiski izjutām arī energoresursu cenu kāpumu un kopējo inflāciju. Tāpat 2022.gada pirmajā ceturksnī saglabājās strikti Covid-19 pandēmijas ierobežojumi, kas būtiski ietekmēja mūsu darbību un iespējas gūt peļņu. Pēc ierobežojumu atcelšanas atjaunojās klientu plūsma “Narvesen” tirdzniecības vietās un “Caffeine” kafejnīcās, uzlabojot arī finanšu rezultātus, un plānojam, ka šogad un turpmāk gūtā peļņa ļaus nosegt arī citu ārējo apstākļu rezultātā radušos zaudējumus,” aizvadītā gada lielākos izaicinājumus atklāj SIA “Reitan Convenience Latvia” Valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

2022.gadā atvērtas divas jaunas “Narvesen” tirdzniecības vietas, kā arī turpinājies darbs pie tirdzniecības vietu kvalitātes uzlabošanas, sortimenta pilnveidošanas un klientu lojalitātes stiprināšanas. Sadarbībā ar Latvijas ražotājiem izstrādāti jauni produkti, nostiprinot “Narvesen” vietu starp vadošajiem Latvijas kafijas un uzkodu pa ceļam tirgus dalībniekiem. Arī “Caffeine” kafejnīcu tīkls 2022.gadā turpināja paplašināties, atverot piecas jaunas kafejnīcas, Rīgā, lidostā “Rīga” un Siguldā. Investīcijas abos zīmolos novirzītas ne vien tīkla paplašināšanai un IT infrastruktūras attīstībai, bet arī jaunas tirdzniecības koncepcijas īstenošanai, atsvaidzinot septiņu “Narvesen” tirdzniecības vietu un divu “Caffeine” kafejnīcu fasādes un interjeru.

Sasniegti vairāki mērķi

Pērn sasniegti arī vairāki būtiski ilgtspējīgas attīstības mērķi. Parakstīts Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta Ilgtspējas kodekss, kura galvenais mērķis ir īstenot atbildīgu un godprātīgu komercpraksi gan darbos, gan atklātas informācijas sniegšanā; prezentēts “Ilgtspējas pielikums”, lai veicinātu partneru iesaisti šajos jautājumos; pirmoreiz saņēmuši Zelta kategoriju Ilgtspējas indeksā un arī īpašo apbalvojumu – Ilgtspējas čempiona titulu, kurš norāda, ka uzņēmums gada laikā ir uzrādījis visstraujāko izrāvienu visos Ilgtspējas indeksa kritērijos. “Reitan Convenience Latvia” saņēmuši “Ģimenei draudzīga darba vieta” statusu, kas novērtē darba un privātās dzīves līdzsvara nozīmi darbavietā; iegūta arī kustības “Dažādībā ir spēks” balva kategorijā “Mūsu saziņa”, kas liecina, ka veido iekļaujošu vidi dažādām sabiedrības grupām.

Tāpat uzņēmums mainījis nosaukumu no SIA “Narvesen Baltija” uz SIA “Reitan Convenience Latvia”, lai zem viena nosaukuma apvienotu zīmolus “Narvesen” un “Caffeine”, kas turpina darboties kā līdz šim, saglabājot individuālu vizuālo identitāti.

“2022.gads ar Krievijas uzsākto militāro iebrukumu Ukrainā, plašu negatīvu ekonomisko ietekmi, enerģijas cenu pieaugumu un piegādes ķēdes pārrāvumiem ir bijis izaicinošs. Taču vienlaikus jau Covid-19 laiks apliecināja mūsu spēju ātri reaģēt un pielāgoties apstākļiem, lai nodrošinātu pieejamību klientiem arī izaicinošās situācijās. Tāpēc šo gadu redzam kā laiku stabilizācijai un straujākas izaugsmes atjaunošanai, pārvarot aizvadīto trīs gadu atstāto ietekmi uz mūsu darbību un finanšu rezultātiem,” prognozē Dace Dovidena.

“Narvesen” ir vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls ar 25 gadu pieredzi un 210 tirdzniecības vietām visā Latvijā. “Caffeine” ir vadošā kafijas bāru ķēde Latvijā ar vairāk nekā 13 gadu pieredzi un 24 kafejnīcām Latvijā. Abi zīmoli pieder norvēģu uzņēmumam “Reitan Convenience”, kas Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā pārstāvēta ar tādiem zīmoliem kā “Narvesen”, “7-eleven”, “Caffeine”, “R-kiosk” un “Pressbyrån”, “UnoX” un “REMA 1000”.

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus