Latvijā pārstāvētā kafejnīcu tīkla “Costa Coffee” darbību pārņēmis starptautisks lidostu un dzelzceļa staciju mazumtirdzniecības uzņēmums “Lagardère Travel Retail”, tādējādi uzsākot savu darbību Latvijas tirgū. Uzņēmums plāno atvērt jaunas kafejnīcas.
“Lagardère Travel Retail” kopumā iegādājies 142 “Costa Coffee” kafejnīcas Latvijā un Polijā. Uzņēmums plāno paplašināt savu darbību, ne tikai attīstot esošo kafejnīcu tīklu, bet arī atverot cita veida tirdzniecības vietas.
Līdz ar jauno franšīzes īpašnieku, 2023. gada 3. oktobrī Latvijā pārstāvētā uzņēmuma nosaukums SIA “Coffee Nation” ir mainīts uz “Lagardère Travel Retail”. Šobrīd Rīgā darbojas deviņas “Costa Coffee” kafejnīcas.
Investēs pusmiljonu
Akcentējot Baltijas valstu nozīmi starptautiskajā Eiropas un pasaules tirgū, “Lagardère Travel Retail” nākamo piecu gadu laikā uzstādījis mērķi attīstīties gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs. Līdz ar to uzņēmums iecerējis līdz 2024. gada beigām investēt 500 000 eiro Latvijas “Costa Coffee” franšīzes attīstībā, tostarp jaunu kafejnīcu atvēršanā.
“Šīs pārmaiņas iezīmē aizraujošu posmu mūsu uzņēmuma attīstībā. Tajā skaitā – paverot jaunus apvāršņus pozitīvām pārmaiņām un izaugsmei. Līdz 2024. gada beigām attīstībā Latvijā plānots ieguldīt līdz pat 500 000 eiro. Pirmais solis tiks sperts jau pavisam drīz, verot jaunas kafejnīcas durvis tirdzniecības centrā “Akropole Alfa”, pauž “Costa Coffee” Latvijā uzņēmuma vadītāja un valdes locekle Aiva Strazdiņa.
“Costa Coffee” attīstīsies Rīgā
Rīgā šobrīd atrodas 10 “Costa Coffee” kafejnīcas, stāsta Strazdiņa. Tās ir visos lielākajos tirdzniecības centros, kā arī Blaumaņa ielā, Barona ielā un tūristu iemīļotajā Vecrīgā, Kungu ielā. 12. oktobrī tika atvērta jauna kafejnīca iepirkšanās centrā “Akropole Alfa”.
Šobrīd tiek izvērtētas vairākas jaunas lokācijas. Tā kā vēl nav parakstīti līgumi, pagaidām konkrētas vietas uzņēmums neatklāj, uzsver Strazdiņa. Vienlaikus viņa piebilst, ka “Costa Coffee” noteikti plāno būt Rīgas centrā.
Viņa atzīst, ka par pozīcijām jācīnās, jo konkurence tik mazā vietējā tirgū ir diezgan sīva. Tirgū parādās gan mazi jaunie spēlētāji, gan attīstās esošie kafejnīcu tīkli. Lielākie izaicinājumi ir inflācijas radītais izejvielu sadārdzinājums, transporta un loģistikas izmaksu pieaugums, uzskaita uzņēmuma vadītāja.
Kas ir Lagardère Travel Retail
“Lagardère Travel Retail” ir daļa no “Lagardère Group” uzņēmumu grupas, kuras pērnā gada apgrozījums sasniedza 5,2 miljardus eiro. Līdera pozīciju ceļojumu mazumtirdzniecības tirgū uzņēmums ir veicinājis ar dažādu zīmolu, kā arī franšīžu iegādāšanos 42 pasaules valstīs.
Uzņēmums šobrīd darbojas 285 lidostās un 700 dzelzceļa stacijās, pārstāvot 5000 dažāda veida Duty Free, ēdināšanas, modes un ceļojuma aksesuāru tirdzniecības vietas tādas kā “Relay”, “Starbucks”, “Burger King”, “McDonalds”, “Hugo Boss” un “Victoria’s Secret”.