ELVI

Aptuveni 20% no veikalu tīkla “ELVI” piegādātājiem ir nelieli reģionālie ražotāji

Aptuveni piektdaļa no visiem veikalu tīkla “ELVI” piegādātājiem ir tieši nelieli reģionālie ražotāji, kas savu produkciju piegādā vien dažiem ražotnei tuvumā esošajiem veikaliem, stāsta SIA “ELVI Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.

Dažāda produkcija

Preču sortiments “ELVI” veikalos tiek veidots tā, lai pircēji tirdzniecības vietās var nopirkt ne tikai iecienītāko ārvalstu zīmolu preces un lielo Latvijas zīmolu produktus, bet arī reģionālo ražotāju produkciju, kvalitatīvus privātās preču zīmes produktus un unikālas “ELVI” tīklam speciāli importētas preces.

Aptuveni 20% no visiem veikalu tīkla “ELVI” piegādātājiem ir tieši nelieli reģionālie ražotāji. Līdz ar centralizētas preču loģistikas attīstību šādu preču pieejamība dažādos veikalos ir augusi. Visvairāk Latvijā ražotu produktu ir tieši svaigo preču sortimentā. Latvijā augusi lielākā daļa no “ELVI” tīkla veikalos nopērkamajiem dārzeņiem un zaļumiem, piena produktiem, maizes. Pašmāju produkcija veido arī būtisku daļu no svaigās gaļas sortimenta. Procentuālais sadalījums dažādos veikalos, protams, atšķiras, taču ir veikali, kuros atsevišķās preču grupās var nopirkt tikai mūsu valsts produktus. Piemēram, daudzviet “ELVI” ir nopērkams tikai Latvijā ražots piens.

“Domājot par unikālā sortimenta veidošanu, esam attīstījuši privātās preču zīmes produktu klāstu. Radām pircēju iecienītus kulinārijas un konditorejas produktus, kuru pārdošanas apjomi būtiski aug. Tāpat importējam dažādus Latvijas tirgum jaunus produktus. Piemēram, kvalitatīvus vīnus un dzērienus, konservējumus, eļļas, sadzīves preces un citus produktus, kas iekarojuši pircēju interesi. Šādu stratēģiju sortimenta veidošanā domājam uzturēt arī turpmāk,” norāda Laila Vārtukapteine.

Kā sākt sadarbību ar “ELVI”?

Lai sāktu sadarbību ar veikalu tīklu “ELVI”, reģionālajiem ražotājiem jāreģistrē sava darbība atbilstoši valstī noteiktajai likumdošanai. Viņiem jāiesūta savu ražoto preču piedāvājums uz e-pastu, un attiecīgo preču kategorijas vadītājs sazināsies ar konkrēto ražotāju, lai izvērtētu sadarbības iespējas.

Sadarbība izdodas veiksmīga, ja ražotāja piedāvātās preces tirgū ir pieprasītas un, ja ražotājs var garantēt regulāru piegādājamo produktu apjoma saražošanu. Gadījumā, ja precēm tirgū ir maz analogu un ražotājs ir gatavs sadarboties produkta virzīšanai tirgū, izmantojot “ELVI” piedāvātos bezmaksas mārketinga instrumentus, abas puses būs ieguvējas un sadarbību izdosies realizēt veiksmīgi.

Mēdz būt gadījumi, kad līgumattiecības nav ilgstošas. Tas visbiežāk ir tad, ja konkrētie ražojumi ir ļoti specifiski un pircēju interese par tiem ir neliela. Tāpat arī var gadīties, ka produkti ir vairāk piemēroti, piemēram, gadatirgiem vai citiem tirdziņiem, kad pircēji tos var labāk aplūkot, pakaulēties par cenām vai arī meklē ko ļoti specifisku. Šīs visbiežāk ir ļoti šauras nišas preces un nav piemērotas plašam patēriņam. Pārrunājot konkrētās situācijas ar ražotājiem, “ELVI” sniedz informāciju par iespējam sadarboties. Tāpat uzņēmuma pārstāvji norāda arī tālākos attīstības virzienus, jo nekad nevar zināt – varbūt ar laiku sabiedrība konkrētos produktus sāks pirkt lielākos apjomos.

 

Evelīna Ozoliņa

Lasīt citus rakstus